۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
راهنمای خرید ماشین ظرفشویی و نکات طلایی جهت خرید محصول با کیفیت

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی و نکات طلایی جهت خرید محصول با کیفیت

استفاده از ماشین ظرفشویی امروزه به یکی از پرکاربردترین دستگاه های آشپزخانه تبدیل شده است.

به گزارش بازار، استفاده از ماشین ظرفشویی امروزه به یکی از پرکاربردترین دستگاه های آشپزخانه تبدیل شده است. با توجه به تنوع بالای این ماشین در بازار و توسط برندهای مختلف، انتخاب ایده آل ترین ماشین کمی سخت شده است.

افراد برای اینکه بتوانند یک محصول متناسب با شرایط خود را خریداری کنند، معمولا بازارهای مختلف را بررسی می کنند. یکی از این مکان ها نیز خرید از بانه و فروشگاه لوازم خانگی است. ولی باید در نظر داشته باشید که در تمام این مکان ها باید بررسی درستی از ویژگی های محصول متناسب با شرایط خود را داشته باشید.

انواع ماشین های ظرفشویی

در هنگام خرید ظرفشویی با طراحی های متنوعی از این محصول روبرو خواهید شد. نحوه طراحی این محصول یکی از فاکتورهای مهمی است که باعث نحوه قرارگیری آن داخل دیزاین آشپزخانه می شود. خریداران در هنگام خرید با سه طرح و مدل از ماشین های ظرفشویی روبرو خواهند شد که شامل موارد زیر می باشند.

ماشین ظرفشویی توکار

خرید ماشین ظرفشویی توکار به عنوان مدرن ترین محصول در این دسته بندی به شمار می آید. این طرح از ظرفشویی با توجه به دیزاین آشپزخانه در یک فضا بین کابینت ها قرار می گیرد. این مدل یک ایده بسیار عالی برای آشپزخانه های مدرن و یک دست به شمار می آید.

انواع ماشین ظرفشویی رومیزی

این مدل از ماشین ظرفشویی به صورت جداگانه و معمولا روی سینک یا کابینت قرار می گیرد. حجم آن نسبت به سایر ماشین ها کمتر است و انتخاب عالی برای خانواده های کم جمعیت است. یکی از مزیت های اصلی این طراحی از ماشین های ظرفشویی، قیمت مناسب و به صرفه آن است.

ماشین های ظرفشویی ایستاده

خرید ماشین ظرفشویی ایستاده در حال حاضر بیشترین محصول در بین انواع ماشین های ظرفشویی در بازار به شمار می آید. تنوع در طرح، مدل و ظرفیت این ماشین ها باعث شده تا کاربران بسیار بالایی داشته باشد. در ادامه به موارد کلی که در انتخاب این ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کرد، خواهیم پرداخت.

مواردی که در هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید مورد توجه قرار گیرند

با عرضه تنوع بالایی از طرح و مدل انواع ماشین های ظرفشویی در بازار، قطعا انتخاب آن کار راحتی نخواهد بود. خرید ماشین ظرفشویی در صورتی رضایت کاربر را جلب خواهد کرد که متناسب با نیاز و خواسته او انجام شود. مواردی که در اینجا عنوان می شوند همگی در تعیین نیاز واقعی کاربر نقش دارند. با در نظر گرفتن هر کدام از این موارد می توانید یک مدل و طرح مناسب از محصول را خریداری کنید.

مدل و ظرفیت مناسب در خرید ماشین ظرفشویی

اصلی ترین نکته در هنگام خرید ماشین ظرفشویی مناسب، انتخاب مدل و ظرفیت آن است. همان طور که در بالا به انواع ماشین ظرفشویی اشاره کردیم، این محصول دارای طرح بندی های مختلفی است. انتخاب هر کدام از نمونه های بالا می تواند با یک هدف و شرایط خاص صورت گیرد. ولی در حالت کلی نمونه های مبله یک انتخاب خوب برای خانواده های متوسط و پرجمعیت هستند. تنوع برنامه های شستشو و سایر قابلیت های مدرن در این ماشین ها باعث می شود تا کاربران شرایط راحت تری در استفاده از محصول داشته باشند. نمونه های توکار نیز برای استفاده در آشپزخانه های مدرن و محل قرارگیری آن داخل کابینت های آشپزخانه می باشد.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی و نکات طلایی جهت خرید محصول با کیفیت

طراحی و ظاهر ماشین ظرفشویی

انتخاب طرح و ظاهر مناسب در خرید ماشین ظرفشویی برای کسانی که به زیبایی ظاهری آشپزخانه خود اهمیت می‌دهند یک امر اصلی به شمار می‌آید. امروزه بسیاری از برندها در حوزه لوازم خانگی روی طراحی و مدل محصولات خود متناسب با دیزاین آشپزخانه ها توجه بالایی داشته اند. کاربرد تنوع رنگ نیز از جمله مواردی است که می توان با انتخاب درست آن روی دیزاین آشپزخانه خود تاثیر بسیار بالایی گذاشت.

جنس داخلی بدنه محصول

یکی دیگر از موارد قابل بررسی در خرید ماشین ظرفشویی، توجه به جنس بدنه محصول است. این قسمت از ماشین های ظرفشویی به صورت مستقیم در دوام و ماندگاری دستگاه و همچنین کیفیت شستشو و خشک کردن ظروف تاثیر مستقیم دارد. در بدنه تمام مدل های با کیفیت از ماشین های ظرفشویی معمولا از فولاد ضد زنگ استفاده شده است. ولی برای اطمینان از کیفیت محصول در هنگام خرید بهتر است نسبت به جنس بدنه آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

تعداد قفسه برای بارگذاری ظروف

توجه به ظرفیت و نوع طراحی داخلی قفسه ها نیز باید در خرید ماشین ظرفشویی مورد بررسی قرار گیرند. در مدل های قدیمی و نمونه هایی که ظرفیت شستشوی آنها کم است معمولا دو قفسه برای قرار گرفتن ظروف در آنها طراحی می شود. ولی در نمونه های جدید و مدرن که قابلیت های بیشتری دارند، طراحی سه قفسه در فضای داخلی آن صورت می گیرد. در ماشین های سه قفسه دار معمولا یک جایگاه ویژه برای ظروف کوچکتر مثل قاشق و چنگال در نظر گرفته می شود. در چنین شرایطی شستشوی ظروف منظم تر و با کیفیت بهتری صورت می گیرد.

میزان صدای تولیدی ماشین ظرفشویی

یکی از موارد مهمی که در خرید ماشین ظرفشویی به آن کمتر توجه می شود، میزان سر و صدای تولیدی آن هنگام کار کردن است. این ماشین ها با توجه به ساختاری که دارند در هنگام کار کردن از خود سر و صدا تولید می کنند. در طراحی های جدید این محصول از موتورهای نسل جدید و انواع عایق ها برای کاهش صدای کار کرد دستگاه استفاده می شود. میزان استاندارد صدای دستگاه که با دسی بل مشخص می شود باید بین ۳۸ تا ۴۸ باشد.

در نظر گرفتن کیفیت شستشو در خرید ماشین ظرفشویی

توجه به کیفیت شستشو در خرید ماشین ظرفشویی به عنوان اصلی ترین فاکتور در انتخاب محصول به شمار می آید. این ویژگی با توجه به نوع محصول و برند تولید کننده آن متفاوت است. کاربرد برنامه های شستشو مختلف و استفاده از قابلیت های مدرن شستشو باعث ایجاد تغییر در کیفیت شستشوی محصولات مختلف می شوند. بنابراین بهتر است به این ویژگی در خرید محصول توجه ویژه داشته باشید.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی و نکات طلایی جهت خرید محصول با کیفیت

کاربرد خشک کن در خرید ماشین ظرفشویی

یکی از قابلیت های مدرنی که در انواع ماشین ظرفشویی به کار می‌رود، استفاده از ویژگی خشک کن ظروف است. این قابلیت باعث می شود تا ظروف کاملا خشک و آماده پذیرایی باشند. استفاده از تکنولوژی های مدرن برای خشک کردن ظروف وجه تمایز بین انواع مدل های محصولی است. استفاده از فناوری هایی مثل زئولیت برای خشک کردن ظروف در بسیاری از برندهای مطرح داخلی و خارجی وجود دارد. این قابلیت در خشک کردن سریع ظروف با حداقل میزان مصرف انرژی تاثیر بالایی دارد.

میزان انرژی مصرفی ماشین های ظرفشویی

با توجه به کاربرد بالای انواع ماشین ها در زندگی انسان، توجه به میزان مصرف انرژی برق بیشتر از گذشته شده است. در هنگام خرید ماشین ظرفشویی نیز یکی از فاکتورهای مهم برای کاربران، سطح انرژی مصرفی دستگاه است. در حال حاضر ماشین های ظرفشویی با کیفیت با برچسب های A و A+ در بازار عرضه می شوند.

در بالا به موارد مهم و اصلی که بهتر است برای خرید ماشین ظرفشویی مناسب در نظر گرفته شود، اشاره کردیم. تمام این موارد باعث می شود تا در هنگام خرید محصول بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. موارد گفته شده به صورت کلی در تمام طرح و مدل های ماشین ظرفشویی اهمیت دارند و باید مورد توجه قرار گیرند. با بررسی این موارد در شیوه های مختلف خرید، می توانید محصولی متناسب با شرایط خود خریداری کنید.

منبع : بنان کالا - https://banankala.com

کد خبر: ۱۴۳٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Mino IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      1 0
      ممنون واسه مقاله خوبتون . نکاتی که بیان شده بود واقعا مفید بود واسم