۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
سقوط بیت کوین بعد از بیانیه فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

سقوط بیت کوین بعد از بیانیه فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره

در این روزها خبر افزایش نرخ بهره بانکی در رسانه های امریکا منتشر شده است. در نتیجه این خبر قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی کاهش یافت و در سطح مقاومتی ۴۵ هزار دلار قرار گرفت.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار رمز ارزها در هفته های اخیربا نوسان های زیادی همراه بود و امروز ارزش هر بیت کوین در سطحی حدود ۴۵ هزار دلار قرار دارد. سطحی که در گزارشها از آن به عنوان قیمت مقاومتی در بازار بیت کوین نام برده می شود به این معنا که در میان مدت قیمت بیت کوین از این سطح پایین تر نمی آید.

در اولین ساعات امروز، چهارشنبه هفدهم فروردین ماه سال ۱۴۰۱، قیمت بیت کوین و اتریوم نسبت به روز قبل با کاهش همراه بود. طبق گزارش ارایه شده توسط کوین دسک ارزش هر بیت کوین نسبت به روز قبل ۳.۰۹ درصد کمتر شده است و هر بیت کوین با قیمت ۴۵ هزار دلار در بازار مبادله شد در حالیکه نرخ کاهش ارزش هر اتریوم در این روز برابر با ۴.۶۱ درصد گزارش شد و با قیمت ۳۳۶۴ دلار در بازار به فروش رسید.

جالب این جاست که روز قبل یعنی روز سه شنبه شانزدهم فروردین سال ۱۴۰۱، ارزش بیت کوین ثابت بود و هیچ نوسانی در این بازار مشاهده نشد. حال سوال اصلی این است که دلیل نوسان های امروز و ثبات نسبی بازار در روز قبل چیست؟

کوین دسک در پاسخ به این سوال به تحولات ایجاد شده در سیاستهای پولی امریکا در روزهای اخیر اشاره کرد و نوشت: «بیانیه های منتشر شده توسط فدرال رزرو امریکا اصلی ترین دلیل این نوسانات است. فدرال رزرو اعلام کرده است تشدید سیاستهای پولی را در دستور کار قرار داده است و نرخ بهره در فواصل زمانی کوتاه تر نسبت به برآوردهای قبلی افزایش خواهد یافت. انتشار این خبر باعث شد تا هم ارزش بیت کوین در بازار کاهش یابد و هم ارزش شاخص سهام در بازار امریکا سقوط کند. »

در بیانیه فدرال رزرو آمده است: «رشد تورم یکی از بزرگترین چالشهایی است که این روزها اقتصاد دنیا را درگیر کرده است و امریکا هم برای اولین بار طی سه دهه اخیر در حال تجربه تورم ۱۰ درصدی است. برای کنترل این وضعیت باید هرچه سریعتر وارد عمل شد و از تشدید بحران جلوگیری کرد.»

فدرال رزرو از ابتدای سال جاری طرح افزایش نرخ بهره بانکی و توقف تدریجی تزریق به اقتصاد را مطرح کرده بود ولی بعد از انتشار گزارشهایی مبنی بر رسیدن نرخ تورم به مرز ۱۰ درصد، قرار بر این شد تا این سیاست با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری شود.

اجرای این سیاست می تواند در کوتاه مدت زمینه را برای رکود اقتصادی فراهم کند و این انتظاری است که صاحبان کسب و کارها دارند و در گزارشهای رسمی دولتی هم برای مواجهه با آن برنامه ریزی شده است.

نکته جالب این است که با وجود کاهش ارزش بیت کوین، ارزش داج کوین با سرعت زیادی رشد کرد. آمار نشان می دهد در روز گذشته ارزش هر دوج کوین با رشد ۱۷ درصدی همراه بود وامروز هم رشدی بالغ بر ۶ درصد در این بازار مشاهده شده است.

رشد ارزش دوج کوین به دنبال انتشار خبر خرید سهام شرکت توییتر توسط ایلان ماسک مدیر عامل و سرمایه گذار شرکت تسلا شروع شد. ایلان ماسک یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در بازار دوج کوین است و اخیرا در مورد سرمایه گذاریهای خود در این بازار خبرهای زیادی را منتشر کرده است.

ورود او به بازار دوج کوین باعث شد تا ارزش این بازار رشد کند و قیمت این رمز ارز هم افزایش یابد. حال باید دید سرمایه گذاریهای تازه اش در توییتر تا چه اندازه در ارزش بازار اثر خواهد داشت؟

کد خبر: ۱۴۳٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha