۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
ارائه ۲۰ هزار ابلاغیه برای مهار کرونا به کارفرماها
مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

ارائه ۲۰ هزار ابلاغیه برای مهار کرونا به کارفرماها

علی مظفری، مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه ۲۰ هزار ابلاغیه برای پیشگیری و مهار کرونا به جامعه کارفرمایی در سطح کشور خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علی مظفری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بر اساس تکالیفی که در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دستگاه ها مشخص شد موضوع بحث نظارت بر کنترل شیوع بیماری کرونا در واحدهای کارگاهی کشور نیز در دستور کار حوزه بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.

وی همچنین اظهارداشت: جدا از این در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ستاد مبارزه با کرونا به شکل داخلی با رویکرد مسائل بهداشتی، فرهنگی و اقتصادی تشکیل شد با عضویت معاونت های ذی مدخل در بخش درون کارگاهی و بر همین اساس تعاریفی در حوزه معاونت روابط کار وزارتخانه برای انجام وظایف خود در دستور کار قرار گرفت از جمله دستور العمل های وزارت بهداشت در اجرای پروتکل های پیشگیری از این بیماری به تمامی کارفرماها ابلاغ شد.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بازرسان کار کشور با همراهی همکاران خود در بهداشت محیط وزارت بهداشت این موضوع را در راستای پیشگیری از بیماری کرونا در دستور کار خود قراردادند.

وی افزود: توضیح اینکه از ابتدای اعلام این فرآیند بیش از ۴۰ هزار بازرسی با اولویت پیشگیری و مهار کرونا از کارگاه های کشور صورت گرفته و ۲۰ هزار ابلاغیه هم برای کارفرمایان به منظور راهنمایی و رفع نواقص ارائه شده است.

مظفری بیان داشت: همچنین در این راستا مسئولان ایمنی داخل کارگاه ها و همچنین خانه های بهداشت کارگری و کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار فعال شدند و اقدام به ارزیابی مخاطرات محیط درون کارگاهی کردند و در این زمینه در گام دوم پیشگیری از این بیماری اقدامات را بصورت تخصصی فارغ از چهارچوب های کلی و محورهایی که وزارت بهداشت برای محیط های کاری در حرفه های مختلف پیش بینی کرده بود بصورت درون کارگاهی هم این موضوع را بصورت تخصصی در دستور کار خود قرار داده اند و به شکر خدا فرآیند مزبور به خوبی در حال انجام است.

کد خبر: ۱۴٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha