۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
آمادگی چینی ها برای سرمایه گذاری| مازندران پایلوت دیپلماسی اقتصادی

آمادگی چینی ها برای سرمایه گذاری| مازندران پایلوت دیپلماسی اقتصادی

ساری- شرکت مهندسی ساخت وساز دولتی چین برای سرمایه گذاری در مازندران در قالب قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، رامین مهمانپرست مشاور شرکت سرمایه گذاری دولتی ایران و چین عصر سه شنبه در نشست شرکت سرمایه گذاری چینی با مسئولان مازندران در استانداری با تاکید بر تقویت دیپلماسی اقتصادی در استان ها از جمله مازندران اظهار داشت: استان های کشور دارای ظرفیت های زیادی در حوزه دیپلماسی اقتصادی هستند که باید تقویت شوند.

وی بر لزوم شناسایی طرح های اولویت دار برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی در استان مازندران تاکید کرد و گفت: کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد و باید حوزه های اقتصادی را تقویت کنیم تا سرنوشت مردم با برجام و تحریم ها گره نخورد.

وی با اظهار اینکه شرکت سی بی سی چین یکی از شرکت های بزرگ ساختمانی جهان محسوب می شود، افزود: این شرکت توانایی بسیار بالایی در زمینه های مختلف از جمله ساختمان دارد و همکاری ما با چین در قالب پروژه و قرارداد ۲۵ ساله تعریف می شود.

مهمانپرست یادآور شد: طرح های اساسی در قالب طرح ۲۵ ساله چین دنبال می شود و باید از این فرصت استفاده کنیم تا بررسی ها و طرح های کارشناسی را مطلوب انجام دهیم.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه تصریح کرد: به دلیل تحریم ها برخی از شرکت ها به سختی به پروژه ها ورود پیدا می کنند و از طریق تیم دیپلماسی اقتصادی در حال معرفی راه هایی هستیم تا تامین مالی پروژه ها تا سقف یک میلیون یورو را فراهم کنیم.

کد خبر: ۱۴۳٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha