۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
وضعیت سفره های آب زیرزمینی زنجان بحرانی است
استاندار زنجان:

وضعیت سفره های آب زیرزمینی زنجان بحرانی است

زنجان - استاندار زنجان وضعیت سفره های آب زیرزمینی زنجان را بحرانی و نامطلوب دانست و گفت: تعداد چاه‌های غیرمجاز این استان برابر با چاه‌های مجاز بوده و ۴۵ درصد چاه‌های مجاز نیز برداشت آب غیرمجاز دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح‌الله حقیقی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان با بیان اینکه به طور کلی میزان چاه‌های غیرمجاز و مجاز در زنجان با هم برابری می‌کند که برای حل این مشکل چاه‌های غیرمجاز باید حتماً پر شود، گفت: ۴۵ درصد چاه‌های مجاز برداشت آب غیرمجاز دارند و برای به حد نرمال رسیدن این برداشت‌ها باید ۴۵ درصد از میزان برداشت‌ها کم شود.

وی ادامه داد: روند موج در زمینه برداشت از آب‌های زیرزمینی در استان زنجان نگران کننده است و باید برای جلوگیری از تداوم وضعیت موجود تلاش شود.

حقیقی گفت: سطوح آب‌های زیرزمینی در زنجان وضعیت نامطلوبی دارد که تداوم این امر می‌تواند مشکلات زیادی را در آینده به دنبال داشته باشد و این مشکل نیز مشکلی نیست که طی یکی دو سال اخیر ایجاد شده باشد.

استاندار زنجان  در ادامه از  تنظیم و نهایی شدن سند جهش تولید استان زنجان طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: همه مدیران استان ملزم به عمل به سند جهش تولید استان هستند و هیچگونه قصوری از مدیران استانی در این زمینه پذیرفتنی نیست و این سند در دستور کار سال جاری مدیران قرار خواهد گرفت.

حقیقی افزود:  استان زنجان از ظرفیت‌های خوب و ارزشمندی در راستای تولید در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و سایر حوزه‌ها برخوردار است و  همه طرح‌هایی که در سند جهش تولید استان اعمال شده است، با پیشنهادات، تفاهم و اعلام نظر مدیران به تصویب می‌رسند و وقتی پیشنهادات با تفاهم و تعامل به تصویب می‌رسند باید اجرا شوند.

وی تاکید کرد: مدیران استان ملزم به اجرای مصوبات ستاد رفع موانع تولید استان هستند و هیچ گونه بی توجهی به این امر قابل قبول نیست و برای رفع مشکلات و چالش‌های موجود در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی تمام توان خود را به کار گرفته و از همه ابزارها در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

حقیقی ارائه اطلاعات مستند، صحیح و دقیق توسط واحدهای تولیدی به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان را ضروری عنوان کرد و افزود: برخی از مصوبات بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی، تصویب می‌شوند به همین دلیل باید واحدهای تولیدی اطلاعات مستند، صحیح و دقیق را به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان ارائه دهند تا اجرای مصوبات در آینده با مشکل، مواجه نشود.

کد خبر: ۱۴٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha