۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
الزام ناشران بورسی به پرداخت سود از طریق سجام
معاون نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس تاکید کرد

الزام ناشران بورسی به پرداخت سود از طریق سجام

معاون نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: همه ناشران بورسی موظف به پرداخت سود از طریق سجام شدند و با مدیران متخلف برخورد می‌شود.

به گزارش بازار، سازمان بورس و اوراق بهادار طی دستوری با استناد به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اعلام کرد همه ناشران ثبت شده در سازمان بورس موظفند برای تسهیل امور سهامداران سود تقسیمی مصوبه مجمع عمومی خود را در سال جدید با همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به سهامداران پرداخت کنند.

محسن خدابخش معاون نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر این اساس مدیران متخلف از اجرای این حکم با شکایت سازمان بورس به انفصال از خدمت در دستگاه‌های اجرائی و مدیران شرکت‌های سهامی عام به مدت شش ماه تا دو سال انفصال محکوم می‌شوند.

تا پیش از مصوبه اسفند گذشته سازمان بورس، عمق نمایش مظنه در معاملات بورس حداکثر ۵ قیمت برای افراد عادی بود و برخی با دسترسی‌های خاص قادر به مشاهده عمق بیتشر قیمت‌های بازار بودند که سازمان بورس این دسترسی را برای همگان نامحدود کرد.

نمایش عمق بازار در بورس‌های دنیا از یک تا سه مظنه رایگان است و برای دسترسی به بیشتر از آن، سهامداران باید هزینه بپردازند از این رو این اقدام سازمان بورس در نامحدود کردن نمایش مظنه؛ یک گام رو به جلو برای احقاق حقوق سهامداران و پیش بینی آینده قیمت سهام توصیف شده است. سازمان بورس هدف از این اقدام را رفع تبعیض، ایجاد چشم انداز دقیقتر و شفافیت بیشتر بازار برای معامله گران عنوان کرد.

کد خبر: ۱۴۳٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha