۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
سرما به ۷۵ درصد اراضی پسته کرمان خسارت وارد کرد/ تشکیل جلسه اضطراری با وزیر کشاورزی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

سرما به ۷۵ درصد اراضی پسته کرمان خسارت وارد کرد/ تشکیل جلسه اضطراری با وزیر کشاورزی

کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بیش از ۷۵ درصد از اراضی باغی پسته کرمان بین ۳۰ تا ۹۰ درصد دچار خسارت سنگین شده است که عملا موجب از بین رفتن محصول پسته استان شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، محمدرضا پورابراهیمی اظهار داشت: با توجه به خسارت بسیار سنگین وارد شده به محصول باغ داران پسته در استان کرمان تشکیل جلسه اضطراری با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان مربوطه در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در خصوص میزان خسارت وارد شده افزود: گزارشهای اولیه انجام شده بیانگر این است که بیش از ۷۵ درصد از اراضی باغی پسته استان کرمان بین ۳۰ تا ۹۰ درصد دچار خسارت سنگین شده است که عملا موجب از بین رفتن محصول پسته استان شده است.

پور ابراهیمی افزود: با توجه به برآورد اولیه می توان میزان خسارت وارده در سطح باغ های شهرهای شمالی استان کرمان شامل رفسنجان، کرمان، شهربابک، سیرجان، زرند، راور و انار را بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: پیشنهاد می شود جبران بخشی از خسارت های وارد شده به باغ داران پسته از مجل منابع صندوق بیمه محصولات کشاورزی و استمهال وام های کشاورزان و نیز تخصیص منابع جدید برای باغات خسارت دیده صورت پذیرد.

نماینده مردم کرمان و راور بیان داشت: امیدواریم پیگیری های صورت گرفته در کمیسیون اقتصادی مجلس تصمیمات مناسبی در جلسه اضطراری با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص جبران بخشی از خسارت های وارده اتخاذ شود.

لازم به ذکر است روز گذشته در نشست مشترک رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر جهاد کشاورزی موضوع سرمازدگی باغ های پسته استان کرمان مطرح شد که مقرر شد تا در اولین فرصت نشست اضطراری تشکیل شود تا هرچه سریعتر برای باغ داران خسارت دیده تصمیم مناسب اتخاذ شود.

پورابراهیمی اظهار کرد: با توجه به برودت شدید هوا و سرمازدگی باغات پسته استان کرمان طی روزهای اولیه سال جاری با پیگیری های صورت گرفته امروز جلسه اضطراری در این خصوص با حضور وزیر جهاد کشاورزی استاندار کرمان، مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی، مدیرعامل بانک کشاورزی، مدیر عامل صندوق توسعه ملی، رئیس اتاق بازرگانی کرمان برگزار می شود.

کد خبر: ۱۴۳٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha