۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
تراز تجاری ایران و عراق به ۲۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت
سفیر کشور عراق در ایران:

تراز تجاری ایران و عراق به ۲۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت

اراک- سفیر کشور عراق در ایران با اشاره به اینکه هم اکنون حجم تجارت های ایران و عراق سالانه ۱۲ میلیارد دلار است گفت: تراز تجاری ایران و عراق به ۲۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، سعد جواد قندیل ظهر سه شنبه در در دیدار با آقازاده، استاندار مرکزی، با بیان اینکه این دیدار به میزان تجارت های صورت گرفته بین ۲ کشور ایران و عراق در حال حاضر سالانه حدود ۱۲ میلیارد دلار است اظهار داشت: طی دیداری که با رییس جمهور ایران داشتیم در نظر داریم این حجم تجاری را به ۲۰ میلیارد دلار برسانیم.

جواد قندیل افزود: ظرفیت‌های صنعتی، اقتصادی و کشاورزی استان مرکزی نقش مهمی در رسیدن به رقم ۲۰ میلیارد دلاری حجم تجاری میان ۲ کشور ایفا می کند.

وی با بیان اینکه در اربعین امسال ۳ و نیم میلیون نفر از زائران حسینی در کشور عراق حضور پیدا کردند گفت: تعداد مسافران عراقی به ایران سالیانه ۳ میلیون نفر و مسافران و گردشگران ایرانی به تعداد ۶ میلیون نفر در کشور عراق حضور پیدا می کنند.

سفیر کشور عراق در ایران با بیان اینکه گردشگران عراقی به ۳ منظور زیارت، بازدید از ظرفیت‌های فرهنگی و سلامت به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کنند عنوان داشت: تبادل ۹ میلیون نفر زائر و گردشگر بین ۲ کشور عراق و ایران نشان از عمق رابطه این کشورها داشته و گستردگی ارتباط در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی را نیز نشان می دهد.

کد خبر: ۱٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha