۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
افزایش ۴ درصدی مصرف برق در نیمه ابتدایی فروردین سال ۱۴۰۱
کارشناس اقتصاد انرژی مطرح کرد؛

افزایش ۴ درصدی مصرف برق در نیمه ابتدایی فروردین سال ۱۴۰۱

کاشان - ایجادی، کارشناس اقتصاد انرژی گفت: مصرف برق در نیمه ابتدایی فروردین ماه امسال چهار درصد افزایش داشته است.

سجاد ایجادی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی و افزایش سفرها در سطح کشور اظهار داشت: از ابتدای سال جدید تا پایان نیمه ابتدایی فروردین ماه حدود ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت در کشور برق مصرف شده است.

وی با بیان اینکه مصرف برق در نیمه ابتدایی فروردین ماه در سطح کشور چهار درصد افزایش داشته است، ابراز داشت: استان های که در آن ها تردد بیشتری انجام شده و یا صنعتی بوده اند، افزایش مصرف برق در آنها بیشتر بوده است.

کارشناس اقتصاد انرژی با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و افزایش دمای هوا تصریح کرد: روند افزایش مصرف برق باز هم افزایش خواهد یافت اما به مردم توصیه می کنیم در میزان و شیوه های مصرف برق دقت داشته باشند.

افزایش مصرف برق با بازگشایی مدارس
وی یکی دیگر از عوامل افزایش مصرف برق طی روزهای آینده را بازگشایی مدارس و بازگشت ساعات کاری ادارات به روال پیش از شیوع ویروس کرونا دانست و خاطرنشان کرد: با این وجود مشکلی در زمینه تامین برق وجود ندارد ولی از مردم می خواهیم در زمینه مصرف بهینه با اقدامات مدیریت شده به شبکه توزیع برق کمک کنند.

ایجادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد تولید فولاد در سطح کشور گفت: لازمه این موضوع تامین برق مورد نیاز برای صنعت است و از این رو مدیریت مصرف امری مهم است.

وی با اشاره به تلاش های دولت در جهت تامین برق مورد نیاز مردم افزود: به گفته وزیر نیرو برای سال جاری قرار است شش هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی اضافه شود که این یک اتفاق خوب است.

کارشناس اقتصاد انرژی یکی از مهمترین راه های تامین برق را استفاده از روش های دانش بنیان دانست و تاکید کرد: بدون افزایش مصرف سوخت می توان به این هدف رسید به طوریکه پیش بینی می کنیم امسال با استفاده از روش های دانش بنیان هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شود.

کد خبر: ۱۴۳٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha