۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، دولت برای واردات خودروسواری مجوز دارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، دولت برای واردات خودروسواری مجوز دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به حذف بند مربوط به مجوز واردات ۷۰ هزار دستگاه خودروسواری در سال ۱۴۰۱ از قانون بودجه، گفت: دولت برای واردات خودروسواری مجوز دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی رضاخواه در توضیح حذف بند مربوط به مجوز واردات ۷۰ هزار دستگاه خودروسواری در سال ۱۴۰۱ از قانون بودجه، گفت: متاسفانه اظهاراتی در این خصوص مطرح شد که درست نبود، در حقیقت دولت برای واردات خودرو مجوز دارد و منعی برای واردات خودرو حتی خودروسواری ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در مقطعی و بنا به دلایلی مانع واردات خودرو شده بود که مدت این ممنوعیت تا اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ بود و پس از این تاریخ دولت می‌تواند خودرو وارد کند کما اینکه آقای رئیسی و وزیر صمت هم به این موضوع اشاره کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس در مصوبه خود به مجوز ۷۰ هزار خودرو سواری اشاره کرده بود اما از آن جایی که دولت ممکن است بخواهد تعداد خودرو کمتر یا بیشتر وارد کند و واردات خودرو پیش نیازهایی دارد که مهمترین آن تامین ارز است و دولت باید شرایط آن را مهیا کند لذا در متن نهایی قانون تعداد خودروهایی سواری برای واردات حذف شده است.

رضاخواه با بیان اینکه میزان واردات خودرو فقط از مصوبه مجلس حذف شده و اتفاق خاصی نیفتاده است، گفت: ما به دولت اجازه دادیم که در این خصوص تصمیم گیری کند. مجمع تشخیص مصلحت نظام هم که به مصوبه مجلس اشکال گرفته بود، تاکید داشت که با توجه به این که واردات خودرو ممنوع نیست، تعیین تعداد، نوعی ممنوعیت است و آزادسازی واردات خودرو نیست لذا وقتی ۷۰ هزار تا مجوز دهیم یعنی دولت خودرو بیشتری نمی‌تواند وارد کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی اظهارنظرها موجب تشویش اذهان عمومی شده است، تصریح کرد: در اصل دولت اگر ارز داشته باشد، اجازه واردات خودرو می‌هد و اگر ارز نداشته باشد چه در قانون بودجه بیاید یا نیاید، امکان واردات وجود نخواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته ما در قانون بودجه دولت را «مجاز» به واردات خودروسواری کرده بودیم و اجباری وجود نداشت و درصورت عدم تامین ارز هیچ‌ تضمینی برای واردات وجود نداشت، لذا با حذف تعداد خودرو هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و همچنان امکان واردات خودرو وجود دارد.

کد خبر: ۱۴۳٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha