۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
شرکت های واردکننده تلفن همراه ملزم به داشتن نمایندگی فروش در بازار شوند
نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران:

شرکت های واردکننده تلفن همراه ملزم به داشتن نمایندگی فروش در بازار شوند

درستی، نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران گفت: لازم است دستگاه های نظارتی مخصوصا سازمان حمایت از مصرف کننده شرکت ها را به صورت قانونی ملزم به دارا بودن نمایندگان فروش نماید.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، ابراهیم درستی نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری، گوشی تلفن همراه و لوزام جانبی تهران با تاکید بر ساماندهی توزیع تلفن همراه گفت: شرکت های واردکننده تلفن همراه در جهت بهینه سازی توزیع تلفن همراه می بایست بستری را فراهم نمایند تا نمایندگان فروش شان در بازار مشخص و معین باشند.

ابراهیم درستی با بیان اینکه مخالف بی نظمی در نظام توزیع می باشیم، اظهار داشت: اینکه هرروز لیستی ارائه و در بازار دست به دست شود و مغازه داری با هر قیمتی خرید کند و لایه های اصلی نظام توزیع که همان عمده فروشان و خرده فروشان هستند نادیده گرفته شوند باعث سوءاستفاده و فرصت طلبی می شود.

درستی در رابطه با نحوه فروش کالا توسط شرکت های مذکور اظهار داشت: صرف واردات و خدمات به تنهایی نمی تواند باعث نظم زنجیره توزیع گردد. در سال های گذشته این شرکت ها بخوبی تامین کننده کالا را با بهره وری از قوانین موجود داشته اند؛ لیکن سردرگمی مغازه دار در تامین جنس مورد نیاز خود و عدم مسئولیت شرکت ها نسبت به آنها باعث گردیده واردکنندگان صرفا لیست و سبد کالای شان را ارائه دهند.

وی با اشاره به متضرر شدن مغازه داران از رویه نادرست واردکنندگان تصریح کرد: به کرات شاهد بودیم مغازه داران به خاطر عدم مسئولیت واردکنندگان در پشتیبانی و مسئولیت پذیری آنها در قبال کالای خریداری شده شان ضررهای زیادی متحمل شده اند.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران برای واردکنندگانی که در چارچوب قانون کار می کنند حمایت بیشتر دولت را خواستار شد و تاکید کرد: لازم است دستگاه های نظارتی مخصوصا سازمان حمایت از مصرف کننده شرکت ها را به صورت قانونی ملزم به دارا بودن نمایندگان فروش نماید.

ابراهیم درستی ادامه داد: این امر در وهله اول باعث می شود هم شرکت ها در انتخاب نمایندگان مختار باشند، هم مغازه داران و در نهایت نظم بازار هیچگاه به هم نمی ریزد و اتحادیه نیز از منظر شکایات قانونی می تواند با در نظر داشتن نمایندگی مغازه داران برخورد قانونی بیشتری با تخلفات داشته باشد.

کد خبر: ۱۴۳٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha