۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
سال ۱۴۰۰ در حوزه ارتقای تجارت نفتی و غیرنفتی نمره قابل قبولی داشتیم
سخنگوی وزارت امور خارجه:

سال ۱۴۰۰ در حوزه ارتقای تجارت نفتی و غیرنفتی نمره قابل قبولی داشتیم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: کارنامه دیپلماسی در سالی که گذشت در حوزه خنثی‌سازی تحریم‌ها و تأمین منافع مردم، ارتقای تجارت و مراودات اعم از نفتی و غیرنفتی و تأمین نیازهای اولیه مردم کارنامه قابل قبولی است.

به گزارش بازار، سعید خطیب‌زاده امروز (دوشنبه، ۱۵ فروردین‌ماه) در نشست خبری درباره ارزیابی کارنامه سیاست خارجی دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ گفت: کارنامه دیپلماسی در سالی که گذشت در حوزه خنثی‌سازی تحریم و تامین منافع مردم، ارتقای تجارت و مراودات اعم از نفتی و غیرنفتی و تأمین نیازهای اولیه مردم کارنامه قابل قبولی است.

وی با اشاره به بیش از ۲.۵ برابر شدن روابط با همسایگان افزود: چارچوب ایجاد روابط تاب‌آور خارجی، چارچوبی بود که وزارت خارجه پیگیری کرد و در ۶ ماه دوم سال نتایج موفقی داشت. در حوزه رفع تحریم‌ها ماه‌ها مذاکره، ده‌ها نشست در وین و صدها نشست در ایران برگزار شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، سیاست خارجی متوازن در دستور کار بوده است، تصریح کرد: توافق بسیار در دسترس است، اگر آمریکا بداند و یقین داشته باشد که ما از خطوط قرمز خود نه رد می‌شویم و نه از خواسته‌های خود کوتاه می‌آییم.

خطیب‌زاده اظهار کرد: راه‌حل در کاخ سفید است. باید به خواسته‌های معقول ایران که مورد تأیید اعضای ۱+۴ است، پاسخ منطقی بدهد تا ما آمادگی داشته باشیم به وین بازگردیم.

کد خبر: ۱۴۳٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha