۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
قانون بودجه امسال طلیعه محرومیت زدایی است
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس:

قانون بودجه امسال طلیعه محرومیت زدایی است

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون بودجه‌ طلیعه امسال محرومیت زدایی است؛ امیدواریم در سال‌های آتی بتوانیم همین روند را ادامه دهیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدتقی نقدعلی در صحن علنی امروز (دوشنبه، ۱۵ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان خدمت ملت شریف مردم ایران، گفت: با تقدیر و تشکر از تمام نهادها و سازمان‌ها از نیروی انتظامی گرفته تا هلال احمر که شرایط برای شروع سال نو و نوروز برای مردم ایران فراهم کرده‌اند؛ تشکر ویژه‌ای از نیروهای جهادی که به شکل عام به مخصوص از گروه‌های جهادی خمینی شهر که مناطق محروم خوزستان و چهار محال اعزام شدند و این ایام را به صورت خاص به هموطنان خدمت رسانی کردند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: هم‌گروه شدن تیم ملی ایران با اسکتبار جهانی آمریکا و روباه پیرانگلیس به فال نیک می‌گیریم هر چند به تعبیر قرآن در ماجرای جنگ بدر آمده «شما می‌خواستید با گروه ضعیف مقابل شوید» انشاالله این هم گروه شدن به پیروزی منتهی شود؛ همکاران گرامی در این آغازین روزهای ماه شریف رمضان و سال نو چند نکته را عرض می‌کنم.

وی در ادامه تاکید کرد: نزدیک به دو سال از عمر مجلس می‌گذرد، قوانین شایسته همچون قانون امنیت غذایی، حمایت از جهش دانش بنیان، قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛ قانون مالیات بر مسکن خالی و قانون بودجه‌ای که طلیعه محرومیت زدایی را در آن ملاحظه می‌کنیم؛ امیدواریم در سال‌های آتی بتوانیم همین روند را ادامه دهیم. اما خوب است از خود سوال کنیم و مروری بر کارهای زمین مانده و کارآیی قوانین داشته باشیم و در نظر بگیریم چه اقداماتی باید در آینده انجام دهیم.

نقدعلی در ادامه تاکید کرد: چرا برخی از قول‌هایی که مردم به داده‌ایم در زمین مانده است؛ طرح شفافیت آرا شعار مجلس انقلابی بوده است. هیات رییسه محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر قالیباف قول داده‌اند در ماه‌ ابتدای سال طرح شفافیت آرا، را به صحن علنی مجلس بیاورید؛ عزیزان این سوال بی پاسخ را با رای قاطع انشاالله پاسخ مثبت بدهید و امت حزب الله و موکلینی که بر من و شما رای داده‌اند خوشحال و خشنود کنید.

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: براستی تکلیف قانون اعاده اموال نامشروع مسئولین مصوب مجلس دهم چه شد، قانونی که به عقیده کارشناسان بنا بود ۳۰۰هزار میلیارد از اموال به تاراج رفته را به بیت المال برگرداند هر چند دستورالعمل این قانون توسط ریاست محترم قوه قضائیه ابلاغ شد اما؛ ما امروز از جناب آقای اژه ای سوال می‌کنیم که به مجلس بیایند و گزارش میزان اموالی که بر اساس اصل ۴۹ قانون اساسی باید به بیت المال برگردد را به مجلس بدهند.

نقدعلی بیان کرد: مجلس پیگیر اجرای کامل این قانون است، هیئت رئیسه محترم ضمن سپاس از زحمات شما اندکی بیشتر از یک ماه دیگر شما مجددا بنا دارید از این نمایندگان رای اعتماد بگیرید بعضی از نقاط ضعف در اولویت قرار دادن قوانین را مرور کنید در غیر این صورت مجلس دیگر اعتماد نخواهد کرد، باید اولویت های معیشتی و اشتغال و گره‌های قانونی مانند قانون اصلاح قانون جاسوسی، قانون حمل سلاح، قانون تجارت و قانون سرقت زیر ۲۰میلیون و مشابه این و دهها قانون در اولویت قرار بدهید.

وی در ادامه تاکید کرد: اما سخنی با مسئولان در خصوص مسائل حوزه انتخابیه جناب وزیر محترم بهداشت آقای عین اللهی شهرستان خمینی شهر با ۴۰۰ هزار جمعیت و خدمت رسانی در بعضی مناطق هم مرز با شهر اصفهان فاقد دستگاه ام آر آی است. در شهرهایی مثل اصغر آباد، کوشک، درچه و مناطق محرومی همانند جوی آباد مسائل بهداشتی و درمانی با وجود همجواری با شهر اصفهان بسیار نامناسب است.

نقدعلی ادامه داد: چند روز قبل برادر عزیزم جناب آقای خدابخشی نماینده علیگودرز با بنده تماس گرفت بسیاری از اهالی این منطقه و چهار محال، لردگان، فریدن و فریدون شهر در منطقه جوی آباد ۱۲۰ هزار جمعیت ساکن هستند که همشهری ما و ساکن شهرستان ما شده اند در مسائل مختلف نیازمند عنایت شما هستند. جناب آقای ضرغامی الحمدالله توییت هم زدیم؛ شما در شهرستان و در بسیاری از مناطق کار را گره انداخته‌اید ترمیم میراث تاریخی انجام نمی‌دهید؛ ۴۵۰هکتار از بافت مسکونی خمینی شهر را در قالب بافت میراثی قرارداده اید که به شهادت کارشناسان در بعضی از این مناطق حتی یک بافت تاریخی وجود ندارد به خمینی شهر بیایید و گره کور عمرانی را باز کنید.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جناب وزیر محترم آموزش و پرورش شهرستان من با ۶۰ هزار دانش آموز و قریب ۴۰۰۰معلم امروز هزار معلم کمبود دارد چطور یک مدیر هم معاون، مدیر، ناظم و هم خدمتگزار باشد، تدبیری برای کسری نیروی انسانی انجام بدهید. امروز معلمان خلیل خدمات، معلمان غیر انتفاعی و دیگر معلمان ظرفیتی هستند؛ در آخر بعضی مطالب دیگر برای تذکر به رئیس جمهور است. جناب رئیسی بزرگوار؛ استان اصفهان منتظر قدوم شماست.

کد خبر: ۱۴۳٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha