۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
۸هکتار از اراضی دانشگاه آزاد دهدشت به زیر کشت گیاهان دارویی رفت
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه:

۸هکتار از اراضی دانشگاه آزاد دهدشت به زیر کشت گیاهان دارویی رفت

دهدشت- رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: از سال گذشته تاکنون 8.5 هکتار از اراضی دانشگاه آزاد دهدشت، به کشت گیاهان دارویی همچون گل محمدی، به لیمو، انواع آویشن، نعنا، گندم و کلزا اختصاص یافت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه، حکمت الله نریمانی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال ۱۴۰۰ اقدام به کشت گل محمدی در سطح شهرستان شده بود و امسال این طرح، در محوطه دانشگاه آزاد دهدشت توسعه یافت.

وی بیان داشت: بیش از ۸۰ درصد هزینه این گل‌ها یارانه بوده یعنی به ازای هر اصله فقط ۱۰ هزار تومان دریافت شد و این امر در راستای توسعه این محصول در سطح شهرستان است.

نریمانی افزود: از این طرح بیشتر برای تولید گلاب استفاده می‌شود و امیدوارم در سال‌های آینده زیرساخت‌های لازم برای تهیه گلاب، تامین شده و شاهد توسعه گل رز و گل محمدی در سطح شهر باشیم.

وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی سه هزار و ۲۰۰ اصله نهال گل رز و محمدی به صورت ۸۰ تا ۹۰ درصد یارانه‌ای در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت قرار داده و با این درصد یارانه، مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تخفیف گرفتند که جهادکشاورزی آمادگی کامل در بحث مشاوره، همکاری و و ارائه تسهیلات بانکی به همشهریانی که متقاضی کشت گیاهان دارویی باشند را دارد.

کد خبر: ۱۴۳٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha