۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
استیضاح برخی وزرا؛ خیلی دور خیلی نزدیک| وزرای «صمت» و «کار» در نوبت نخست
گزارش بازار:

استیضاح برخی وزرا؛ خیلی دور خیلی نزدیک| وزرای «صمت» و «کار» در نوبت نخست

طرح استیضاح برخی وزرا در انتهای سال گذشته در مجلس کلید خورد و حال زمزمه های آن رفته رفته در سال جدید جدی تر می شود.

خبرگزاری بازار - تقاضای سوال، تذکر، تحقیق و تفحص و همچنین استیضاح وزرا از جمله ابزارهای نظارتی نمایندگان محسوب شده و بهارستان نشینان می توانند در راستای ایفای وظایف خود و در صورت اصلاح امور از آنها استفاده کنند.

این در حالی است که طرح استیضاح برخی وزرا نیز در انتهای سال گذشته در مجلس کلید خورد و حال زمزمه های آن جدی تر از قبل شنیده شد.

نخستین تقاضای استیضاح درباره عملکرد وزرات صمت بود که پیرو افزایش قیمت خودرو مطرح شد. البته این استیضاح تا پایان سال گذشته از سوی هئیت رئیسه اعلام وصول نشد.

اما این پایان کار نبود پیگری‌ها در این بخش گویای این است که استیضاح چند تن از وزرای دیگر هم در جریان بوده و زمزمه های آن رفته رفته جدی تر می‌شود.

از این رو نماینده ای که نخواست نامش فاش شود در همین زمینه به خبرنگار بازار گفت: در حال حال حاضر استیضاح وزارایی از جمله اقتصاد و اموردارایی، صنعت،معدن و تجارت، علوم و کار و رفاه و اجتماعی در مجلس مطرح است.

وی این را هم گفت که فعلا طرح استیضاح وزیر صمت به هئیت رئیسه مجلس ارائه و مابقی به هئیت رئیسه ارسال نشده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد که موضوع استیضاح وزیر کار هم جدی است و با این حال نمایندگان پیگیر این موضوع هستند.

اما این پایان کار نبود و موضوع استیضاح چند تن از وزرا در نخستین جلسه مجلس در سال ۱۴۰۱ هم مطرح شد.

سید ناصر موسوی لارگانی،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه) در تذکری گفت: درخواست استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیش از ۵۵ امضا به هیات رییسه ارائه شده، اما تاکنون اعلام وصول نشده است. درخواست استیضاح وزیر بهداشت و درمان هم امضا شده است.

وی ادامه داد: همچنین سوالی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کردم که علی رغم اعلام وصول در دستور کار قرار نمی‌گیرد. هیات رییسه به آیین نامه عمل کند.
اصل ۸۹ قانون اساسی در این باره استیضاح وزرا تاکید دارد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند در مواردی که لازم می‌دانند هیأت وزیران یا هر یک از وزرا را استیضاح کنند، استیضاح وقتی قابل طرح در مجلس است که با امضای حداقل ده نفر از نمایندگان به مجلس تقدیم شود.
کد خبر: ۱۴۳٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha