۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۵
ضرورت نگاه ملی به صنایع راهبردی
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

ضرورت نگاه ملی به صنایع راهبردی

روغنی، کارشناس اقتصادی گفت: باید نگاه ملی شدن صنایع را به سمت صنایع راهبردی هدایت کنیم.

به گزارش بازار، ابولفضل روغنی کارشناس اقتصادی افزود: هم اکنون ملی شدن صنایع برای مسئولان دولتی پذیرفته نیست پس باید به شکلی عمل کنیم که صنایع در بخش خصوصی فعال باشند و آن‌هایی که جنبه راهبردی برای کشور دارند را به سمت ملی شدن هدایت کنیم و سایر بخش‌ها را در خدمت آن‌ها به کار گیریم.

وی با بیان اینکه ما از لحاظ قانون، چیزی کم نداریم گفت: متاسفانه مسئولان و مقامات دولتی دوست دارند در حوزه مسئولیت شان، کشور امپراطوری اداره شود و به همین دلیل است که اقتصاد ما متاسفانه در بسیاری از بخش‌ها ناکارآمد است و بهره وری لازم را ندارد.

روغنی افزود: صنعت نفت به عنوان بزرگترین افتخار کشور در زمان گذشته تحت استعمار انگلیس بود و با ملی شدنش در اختیار ملت و دولت ایران قرار گرفت، اما امروزه دنیا به دنبال ملی شدن همه صنایع نیستند، به دنبال برخی صنایع پیشرفته راهبردی، حیاتی و مهم مانند صنایع نظامی هستند.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: مسئله ملی شدن صنایع یک جنبه فرهنگی و یک جنبه قانونی دارد که در حال حاضر سه بخش راهبردی دولتی، بخش تعاونی و بخش خصوصی در کشور وجود دارد ضمن اینکه در قانون اساسی نیز به گسترش، بسط و توسعه بخش خصوصی تاکید شده که متاسفانه به درستی پیگیری نشده است.

کد خبر: ۱۴۳٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha