۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
برنج با قیمت روز از کشاورزان کشت قراردادی خریداری می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

برنج با قیمت روز از کشاورزان کشت قراردادی خریداری می شود

ساری- بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاوررزی مازندران با اشاره به اینکه سه محصول در استان زیر کشت قراردادی رفته است، گفت:برنج به قیمت روز از کشاورزان خریداری می شود.

مجید بهادری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای کشت قراردادی در استان اظهار داشت: سال قبل بخشی از اراضی کلزا و سویا به زیر کشت قراردادی رفت و امسال این طرح در زمینه برنج نیز اجرا می شود.

وی با عنوان اینکه ۲۵ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به زیر کشت قرار دادی می رود، گفت: ۱۵ هزار هکتار ارقام پرمحصول و ۱۰ هزار هکتار ارقام محلی زیرکشت قراردادی برنج تولید می شود.

وی حمایت از کشاورزان، افزایش بهره وری و ساماندهی مدیریت بازار از مهمترین اهداف کشاورزی قراردادی است، افزود: سازمان تعاون روستایی، اتحادیه شالیکوبی داران و پایانه و مرکز تجارت برنج آمل به عنوا مباشران بخش دولتی و خصوصی تعیین شدند.

بهادری با بیان اینکه تمامی نهاده های مصرفی نظیر بذر، کود و انواع سموم به صورت امانی و رایگان در زمان کاشت طبق قرارداد به کشاورز تحویل داده می شود، گفت: کشاورز در زمان برداشت ۵۰ درصد محصول را به مجری کشت قراردادی می دهد و در زمان تحویل هزینه ها از وی کسر می شود.

معاون جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: در زمان برداشت بخشی از شلتوک و برنج سفید از کشاورز و با قیمت روز از وی خریداری می شود و دولت هیچ قیمتی را برای خرید اعلام نکرده است.

وی گفت: قیمت خرید بستگی به قیمت روز از اول مرداد تا مهرماه تعیین می شود.

کد خبر: ۱۴۳٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha