۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
ادامه احتمالی روند صعودی سولانا| تلاش سولانا برای عبور از ۱۵۰ دلار
تحلیل بازار رمزارزها؛

ادامه احتمالی روند صعودی سولانا| تلاش سولانا برای عبور از ۱۵۰ دلار

با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال طی روزهای اخیر، ارز دیجیتال سولانا نیز وارد محدوده افزایش فشار خرید شده و هدف بعدی قیمت خود را روی ۱۵۰ دلار قرار داده است.

به گزارش بازار، با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال طی روزهای اخیر، ارز دیجیتال سولانا نیز وارد محدوده افزایش فشار خرید شده و این در حالیست که بر اساس تاریخ تحرکات این ارز، معمولا گاوهای بازار کریپتو از افزایش ارزش سولانا استقبال چشمگیری می کنند.

سولانا (SOL) اکنون از سطح مقاومت بحرانی خود عبور کرده که پیشتر، تلاش‌های گاوها برای بازیابی قیمت این ارز در بازاره زمانی نوامبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ چندین بار با شکست مواجه شده بود. به نظر می رسد اکنون امید گاوها برای افزایش قیمت این ارز با ارزش بازار جانی تازه به خود گرفته است.

تبدیل مقاومت کلیدی سولانا به کف حمایتی
پیش از هر چیز لازم به یاد آوری است که قیمت سولانا با آزمایش خط روند نزولی چند ماهه خود دچار افت شدید شد. به عنوان مثال، جفت SOL/USD دو ماه پس از عقب نشینی از سطح مقاومت مذکور در دسامبر ۲۰۲۱، حدود ۶۰ درصد کاهش یافت. به طور مشابه، قیمت این ارز در یک حرکت اصلاحی مشابه که منجر به افزایش فشار فروش نزدیک به خط روند آن در نوامبر ۲۰۲۱ شد، بیش از ۴۰ درصد کاهش یافت.

ادامه احتمالی روند صعودی سولانا| تلاش سولانا برای عبور از ۱۵۰ دلار

اما سولانا پس از شکست خط روند قیمت در ۳۰ مارس، مقاومت حیاتی سولانا را به حمایت (S/R flip) تغییر دادند که همین امر، با افزایش حجم معاملات همراه شد. با وقوع چنین رخدادی، قیمت سولانا با ۲۵ درصد افزایش به ۱۳۵ دلار رسید و اکنون سطح مقاومت روانی ۱۵۰ دلار را پیش رو دارد.

چرایی قرار گرفتن سولانا در روند صعودی
از منظر فنی، حرکت سولانا بالاتر از مقاومت خط روند نزولی خود با یک تقاطع صعودی بین دو میانگین متحرک کلیدی همزمان شد: میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ روزه؛ موج سبز) و متقاطع متحرک ۵۰ روزه یا EMA؛ موج قرمز).

این اندیکاتور فنی که صلیب طلایی نامیده می شود، زمانی رخ می دهد که میانگین متحرک کوتاه مدت یک دارایی بالاتر از میانگین متحرک بلند مدت آن باشد. تحلیلگران سنتی این کراس اوور را به عنوان یک سیگنال خرید در نظر می گیرند.

ادامه احتمالی روند صعودی سولانا| تلاش سولانا برای عبور از ۱۵۰ دلار


به عنوان مثال، کراس اوور ۲۰-۵۰ EMA در آگوست ۲۰۲۰ ممکن است علاوه بر سایر کاتالیزورهای اساسی و فنی، به افزایش بیش از ۶۵۰ درصدی قیمت سولانا به بیش از ۲۶۷ دلار کمک کرده باشد. به این ترتیب، صلیب طلایی احتمال ادامه روند صعودی و همچنین شکست آن به بالای مقاومت خط روند نزولی را افزایش می‌دهد.

کد خبر: ۱۴۳٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha