۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
امریکا، چین و آلمان بزرگترین نافعان عضویت در WTO
نتایج یک تحقیق

امریکا، چین و آلمان بزرگترین نافعان عضویت در WTO

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از شینهوا، طبق گزارش منتشر شده از اتاق فکر آلمانی «برتلزمن استیفتانگ»، امریکا، چین و آلمان کشورهایی هستند که بیشترین سود را از عضویت در سازمان تجارت جهانی کسب کرده اند.

این مطالعات نشان داده است  که ایالات متحده، چین و آلمان  تاکنون بیشترین سود درآمدی را مستقیماً از عضویت در سازمان تجارت جهانی به دست آورده اند، به طوری که براساس این تحقیقات، امریکا در سال ۲۰۱۶ حدود ۸۷ و چین و آلمان به ترتیب حدود ۸۶ و ۶۶ میلیارد دلار از طریق عضویت در این سازمان  سود کسب کرده و افزایش درآمد داشته اند.

کریستسن بلوس، کارشناس تجارت در برتلزمن استیفتانگ، می‌گوید : «سازمان تجارت جهانی سیستم عامل اقتصاد جهان است که مبادله ی کالاها و خدمات  را در محیطی قانونمند تضمین می‌کند».

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۶، عضویت در سازمان تجارت جهانی منجر به افزایش درآمد ۸۵۵ میلیارد دلاری برای تمام اعضای آن در سراسر جهان بوده و یکپارچگی و پیوستگی بیشتر اقتصادهای جهان باعث شده است تا کشورهای غیر عضو در این سال ضرر کنند.

گفتنی است که علی رغم ممانعت امریکا از پیوستن ایران به این سازمان،    تلاش اتحادیه ی اروپا درحمایت از ایران همچنان ادامه دارد و ایران سالها به عنوان ناظر حضور دارد و تلاش می کند که موافقتنامه های موجود در این سازمان را بررسی کرده  و از آن به نفع تجارت خارجی کشوراستفاده نماید.  

م

کد خبر: ۱٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha