۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
طرح ذخیره‌سازی گاز شوریجه مشکلات گاز صنایع و نیروگاه‌های شمال‌شرق کشور را برطرف می‌کند
نماینده فریمان و سرخس در مجلس:

طرح ذخیره‌سازی گاز شوریجه مشکلات گاز صنایع و نیروگاه‌های شمال‌شرق کشور را برطرف می‌کند

نماینده فریمان و سرخس در مجلس گفت: با اجرایی شدن گام دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه مشکلات گاز صنایع و نیروگاه‌های شمال‌شرق کشور برطرف می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی گام دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه D که روز پنجشنبه (۱۱ فروردین‌ماه) با فرمان سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، گفت: این طرح عظیم بدون‌شک برای استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی حائز اهمیت است و مشکلات گاز به‌ویژه در فصل سرد سال را برای نیروگاه‌ها و صنایع کشور برطرف خواهد کرد.

وی افزود: در شرایطی که مصرف گاز در کشور و استان‌های شمال شرقی در زمستان هر ساله در حال افزایش است و ما در برخی مقاطع با قطعی گاز صنایع و نیروگاه‌ها مواجه می‌شدیم که به تبع آن با مصرف سوخت مایع افزایش آلایندگی‌ها را نیز به همراه داشتیم، اجرای فاز دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه در سرخس اهمیت بالایی دارد.

نماینده فریمان و سرخس در مجلس با قدردانی از زحمات وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران برای اجرایی شدن گام دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه و با بیان اینکه ما صنعت نفت را محور توسعه واقعی در کشور می‌دانیم، تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح دیگر در زمستان نگرانی بابت کمبود گاز طبیعی در این منطقه نخواهیم داشت.

قاضی‌زاده هاشمی به گشایش دو کارخانه در مجتمع گوگردی سردار شهید سلیمانی نیز اشاره و اظهار کرد: این دو کارخانه به‌منظور کاهش خام‌فروشی گوگرد و توسعه زنجیره آن در کشور با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و از محل گوگرد تولیدی پالایشگاه خانگیران ایجاد شده است که امیدواریم در این طرح‌ها استفاده از نیروهای بومی در اولویت قرار گیرد.

کد خبر: ۱۴۳٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha