۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
زمینه ورود شرکت‌های دانش بنیان به پروژه های نهضت ملی مسکن فراهم شود
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس:

زمینه ورود شرکت‌های دانش بنیان به پروژه های نهضت ملی مسکن فراهم شود

شاوردیان، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: تحقق برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیاز به بهره‌مندی از تکنولوژی و فناوری‌های نوین ساخت مسکن یا همان صنعتی سازی ساختمان دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، آرا شاوردیان در رابطه با ضرورت توجه به شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه ساخت و ساز واحدهای مسکونی و مصالح ساختمانی گفت: تقویت عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به ماهیت آنها به صورت اساسی منجر به تغییر و بهبود اقتصاد می‌شود از این رو در شرایط فعلی که با تحریم‌های ظالمانه مواجه هستیم، باید بیش از پیش به موضوع اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک راهبرد مهم برای تقویت اقتصاد توجه کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کشورمان در شرایط تحریم باید پا به پای کشورهای توسعه یافته جهان در حوزه‌های مختلف صنعت و تکنولوژی پیشرفت کرده و توسعه یابد و این مهم با اتکا به اقتصاد دانش بنیان، دست یافتنی است از این رو مقام معظم رهبری با درایت شعار سال ۱۴۰۱ را بر محوریت دانش بنیان قرار دادند.

شاوردیان با بیان اینکه گسترش فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در تمامی حوزه های صنعتی، کشاورزی و عمرانی ضروری است، اضافه کرد: هرگاه صنعت ساختمان در کشور رونق داشته چرخ اقتصاد نیز به حرکت درآمده و به همراه آن اشتغالزایی نیز افزایش چشمگیری داشته است از این رو گسترش فعالیت شرکتهای دانش بنیان در حوزه عمران و مسکن‌سازی به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور از اهمیت بسیار زیادی برخودار است.

وی افزود: از طرفی تحقق برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیاز به بهره‌مندی از تکنولوژی و فناوری‌های نوین ساخت مسکن یا همان صنعتی سازی ساختمان دارد که در صورت حمایت از شرکتهای دانش بنیان این خلا در حوزه ساخت مسکن پر شدنی است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن به شیوه سنتی علاوه بر زمان بر بدون بسیار پر هزینه است، تصریح کرد: برای جبران عقب ماندگی کشور در حوزه مسکن باید به سمت استفاده از فناوری های نوین حرکت کنیم در این میان یکی از حوزه های فعالیت شرکت های دانش بنیان، صنعت مصالح ساختمانی بوده که جای کار بسیار زیادی دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته سال گذشته وزارت راه توجه بسیار خوبی به شرکت‌های فعال در این زمینه داشته که امیداریم در سال جاری با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بیش از پیش مد نظر قرار گرفته و زمینه ورود آنها به پروژه‌های ساخت مسکن طرح نهضت ملی نیز فراهم شود.

کد خبر: ۱۴۳٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha