۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
هدایت بازار سرمایه به سمت پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد

هدایت بازار سرمایه به سمت پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان

بازار سرمایه موتور محرک اقتصاد کشور است، بخش اعظم این بازار باید به سمت پشتیبانی و حمایت از شرکت های دانش بنیان سوق داده شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت به راه‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: برای شعار "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" محوری در راستای توسعه صنعت و اقتصاد با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف شده است.

محمدصادق مفتح اظهار داشت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در ٢٠ سال گذشته، باید به طور حتم به جوانان، دانشِ بومی، ارتقای دانش در بستر دانشگاه‌ها و صنعت حاضر در کشور خود تکیه کنیم.

وی به ایجاد فرهنگ حرکت‌های دانش بنیان طی یک دهه گذشته تاکید کرد و گفت: اکنون می‌توان به صراحت اعلام کرد که شرکت‌های دانش بنیان از نقش جدی در تولید ملی کشور برخوردارند، فعالیت این شرکت‌ها در حوزه حمل و نقل و مسایل مربوط به دارویی و صنعتی ایفا کننده نقشی جدی در اقتصاد کشور هستند.

وی شرکت‌های دانش بنیان را ایفا کننده نقشی مهم در اقتصاد کشور دانست و گفت: این شرکت‌ها در کنار اینکه زمینه‌ساز ایجاد شکوفایی اقتصادی بودند، زمینه کاهش وابستگی کشور به جهان غرب و خارج از کشور را فراهم کردند.

مفتح خاطرنشان کردند: رهبر معظم انقلاب با نام‌گذاری بخشی از شعار سال با عنوان دانش بنیان به دنبال پررنگ کردن این جنبه از اقتصاد و در صدد شتاب بیشتر در توسعه اقتصادی مبتنی بر این نوع از دانش بودند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه بازار سرمایه موتور محرک اقتصاد کشور است، گفت: بخش اعظم بازار سرمایه باید به سمت پشتیبانی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان سوق داده شود.

وی انجام کارهای بسیار بزرگ با سرمایه اندک را جزئی از مزیت‌های شرکت دانش بنیان عنوان کرد و افزود: در این زمینه بهتر است نظام بانکی و بازار سرمایه پشتیبان شرکت‌های دانش بنیان باشند و اقدام به تامین مالی مورد نیاز این شرکت ها کنند.

مفتح معتقد است که به طور حتم فعالیت شرکت‌های دانش بنیان به واسطه تامین مالی نظام بانکی و سرمایه‌ای، شتاب بیشتری را به خود خواهند گرفت.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به کمک بازار سرمایه در پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان و نیز تحقق شعار سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: اکنون سهام برخی از شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه حضور دارند که این اتفاق می‌تواند کمک کننده در تسهیل رونق و توسعه شرکت‌های دانش بنیان باشد.

وی با بیان اینکه وزارت صمت از ٦ ماه گذشته در حال انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی بوده است، گفت: این برنامه ها کامل کننده تحقق شعار سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

به گفته مفتح، شعار مطرح شده از سوی رهبر معظم شتاب بیشتری را به فعالیت های وزارت صمت برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی می‌دهد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه اکنون چندین سال است که واحدهای تولیدی درگیر کمبود سرمایه و نقدینگی هستند، افزود: در واحدهای پتروشیمی و فولادی با بحث سهمیه‌بندی در مواد اولیه مواجه بودیم به همین دلیل سامانه‌ای به نام بهین‌یاب شکل گرفته بود تا بتواند مواد اولیه مورد نیاز را که به حد کفایت وجود نداشت به صورت عادلانه بین تولیدکنندگان تقسیم کند.

وی در پایان اعلام کرد: تولیدکننده‌ای که اقدام به سرمایه‌گذاری برای انجام تولید کرده است نباید تحت تاثیر نظام سهمیه‌بندی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود تحت فشار قرار بگیرد، وزارت صمت در این زمینه اقداماتی را انجام داده تا بتواند برطرف کننده مشکلات حاکم در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی باشد.

کد خبر: ۱۴۳٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      کو عمل خدا خیرت بده بقول خودت شعار است جدی نگیر