۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
افزایش دستمزدها فرار از مسئولیت و واقعیت است
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان:

افزایش دستمزدها فرار از مسئولیت و واقعیت است

گرگان- مرتضوی، رئیس انجمن انبوه سازان گلستان گفت: این که دولت به جای کنترل تورم افزایش دستمزد را منظور می کند فرار از مسئولیت و واقعیت بوده و به هیچ وجه راه حل مناسبی قلمداد نمی شود.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: افزایش دستمزد کارگران غیرمتعارف بوده زیرا تا امروز در هیچ سالی بیش از ۳۸ درصد افزایش را شاهد نبوده ایم و متوسط افزایش قیمت هم از این عدد بسیار کمتر بوده است.

رئیس انجمن انبوه‌ سازان گلستان افزود: این امر به عنوان یک خبر خوب و مسرت بخش توسط دولت در سطح رسانه‌ها مطرح شد، علی‌رغم اینکه ما معتقد هستیم کارگران شایسته این هستند که شرایط حقوقی آنها بهتر از گذشته باشد اما این امر به نفع آن ها نخواهد بود.

وی بیان کرد: اینکه ما به جای کنترل تورم افزایش دستمزد را منظور می کنیم فرار از مسئولیت و واقعیت است و به هیچ وجه راه حل مناسبی قلمداد نمی شود.

مرتضوی با بیان این که دولت باید تلاش کند که همه راهکارها و ابزارهای نظارتی خود را برای مهار تورم استفاده کند، گفت: وقتی یک باره دستمزدها ۵۷ درصد افزایش می‌یابد طبیعتاً باید انتظار شرایط نامناسب تر از شرایط فعلی را داشته باشیم.

این فعال صنعت ساختمان گفت: به لحاظ آماری و تحلیلی با عنایت به اینکه حدود یک سوم از هزینه تمام شده ساختمان از دستمزد و خدمات کارگران نشأت می‌گیرد با یک توزم ۲۰ درصدی در قیمت تمام شده روبرو خواهیم بود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه تولیدات داخلی از دستمزدها تاثیر می‌گیرد میزان تورم تا ۴۵ درصد در قیمت تمام شده تاثیر خواهد گذاشت که به مصرف‌کننده تحمیل خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۳٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha