۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به مراتع استان همدان
مدیرکل منابع طبیعی همدان اعلام کرد:

جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به مراتع استان همدان

همدان - خزائی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: کنترل ورود زودهنگام عشایر شرایط حفظ، احیاء و زادآوری مراتع استان را فراهم و از تخریب آن در اثر چرای زودرس جلوگیری می کند.

اسفندیار خزائی در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان کرد: کشیک ها و اکیپ های ثابت و سیار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در معابر ورودی شهرستان هایی که محل ورود عشایر از استان های جنوبی هستند، مستقر شده اند تا از ورود زودهنگام عشایر به مراتع استان جلوگیری شود.

وی گفت: در همین راستا آموزش های لازم به صورت گروهی و انفرادی همراه با توزیع بروشورهای آموزشی برای دامداران و عشایر صورت می گیرد.

خزائی گفت: بر اساس دستور قضایی اخذ شده و هماهنگی بعمل آمده و با همکاری فرمانداری ها، نیروی انتظامی، امور عشایر و یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، عشایری که زودتر از موعد مقرر ورود به سامانه های عرفی استان را داشته باشند متوقف و به استان مبدا برگردانده می شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اضافه کرد: در همین راستا اطلاع رسانی های لازم از طریق رسانه ها و همچنین مکاتبات با استان های مبدا انجام شده است.

وی زمان مقرر ورود دام به مراتع استان همدان را ۱۵ اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: عشایری که دام های خود را زودتر از زمان مقرر در مراتع استانی وارد کنند طبق قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۳٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha