۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
جشن روستای بدون واحد کم دوام امسال در کشور برگزار می شود
رئیس بنیاد مسکن کشور:

جشن روستای بدون واحد کم دوام امسال در کشور برگزار می شود

ارومیه – رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از برگزاری جشن روستای بدون واحد کم دوام سالجاری در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر نیکزاد ظهر جمعه در جریان بازدید از مناطق زلزله زده قطور خوی از برگزاری جشن روستای بدون واحد کم دوام تا سال ۱۴۱۰در کشورخبر داد و افزود : برای رسیدن به این هدف سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور نوسازی می شود.

وی با اشاره به روند مقاوم سازی و نوسازی مساکن روستایی از نوسازی ۵۰ درصد واحدهای کم دوام روستایی کشور خبر داد و افزود: امسال برای نوسازی واحد های مسکونی روستایی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله با ضمانت سفته زنجیره سه نفره برای روستایئان پرداخت می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند بازسازی واحدهای خسارت دیده منطقه قطور خوی را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت مصالح تسهیلات تکمیلی برای بازسازی واحدهای باقیمانده پرداخت می شود.

وی سقف این تسهیلات را ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: برای تکمیل زیر ساختهای روستاهای منطقه نیز اجرای طرحهای هادی این مناطق امسال در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

اعتبارات طرح های هادی در کشور امسال دوبرابر می شود
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امسال از شتاب بیشتر در اجرای طرحهای هادی روستایی در کشور خبر داد و افزود: با توجه ویژه مجلس و رئیس جمهور در بودجه امسال اعتبارات اجرای طرحهای هادی روستایی دو برابر افزایش یافته است تا اجرای طرحهای هادی و تکمیل زیر ساختهای روستایی شتاب بیشتری بگیرد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورا اسلامی هم در بررسی مشکلات روستاهای زلزله زده قطور خوی از تکمیل بازسازی ۵ هزار واحد مسکونی خسارت دیده در این مناطق خبر داد و گفت: مشکل اصلی این روستاها اجرای طرح هادی آنهاست که در سفر رئیس بنیاد مسکن کشور به این مناطق اجرای طرحهای هادی آنها در اولویت قرار گرفت.

عادل نجف زاده افزود: روستاهای شهرستا ن خوی در زمینه شاخص اجرای طرحهای هادی در استان و کشور شرایط خوبی ندارند و انتظار می رود این عقب ماندگیها در دو سال آینده با تلاش بنیاد مسکن جبران شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی هم در این بازدید از پایان بازسازی بیش از ۹۳ درصد واحدهای مسکونی درمناطق زلزله زده بخش قطور خوی خبر داد و گفت: دراین زمین لرزه بیش از ۱ هزار ۶۳۰واحد تعمیری بود ند که همه این واحدها در کمترین زمان با پرداخت تسهیلات تعمیر شدند.

اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی مناطق زلزله زده قطور
محمود بدلی افزود: از مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ واحد خسارت دیده منطقه که نیاز به احداث مجدد داشتند تاکنون بیش از ۳ هزار ۵۰۰ واحد احداث و روستائیان در زیر سقف خانه های نو اسکان یافته اند

وی تصریح کرد: متاسفانه نزدیک به یک هزار نفر از روستائیان منطقه نیز که در شهرهای دیگر استان سکونت دارند، هنوز برای دریافت تسهیلات و بازسازی اقدام نکرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی تسهیلات بلاعوض و اعتبارات بازسازی مناطق زلزله زده قطور را ۵۱۳ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: اخیرا برای تکمیل بازسازی واحدهای باقیمانده منطقه ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات جدید نیز اختصاص یافته است.

در پی وقوع دو زمین زلزله ۵و هفت و ۵ و نه ریشتری در اسفند سال ۹۸ بیش از ۶۱۳۰ واحد در شهرقطورخوز و ۲۸ روستای بخش قطور بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند.

کد خبر: ۱۴۳٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha