۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
آغاز موج دوم بازگشت مسافران نوروزی
معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام عنوان کرد

آغاز موج دوم بازگشت مسافران نوروزی

معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی از آغاز موج دوم بازگشت مسافران نوروزی در روز ۱۳ فروردین خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا مجذوبی درباره آمار میزان پرواز و مسافر در نوروز ۱۴۰۱ گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ شاهد تعداد ۲۲۴۴ پرواز و تردد ۳۴۵ هزار مسافر از شهر فرودگاهی امام خمینی بوده‌ایم.

عضو هئیت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: نخستین حجم بازگشت مسافران از روز ۶ فروردین‌ماه با حدود ۲۸ هزار مسافر آغاز شد که با اقدامات بهینه و موثر بعمل آمده از سوی کلیه همکاران در شهر فرودگاهی، تردد مسافران تسهیل شد.

مجذوبی ادامه داد: با توجه به بازگشت مسافران خصوصا در روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) تمهیدات لازم به ویژه در ارتباط با تامین تاکسی و وسایل نقلیه عمومی هماهنگی‌ها و اقدامات لازم از سوی اداره کل برنامه‌ریزی و امور شهری در معاونت توسعه زیرساخت به عمل آمده است.

مجذوبی تصریح کرد: در خصوص ورود مسافران به کشور مطابق با آخرین بخشنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، ارائه گواهی انجام دو نوبت واکسن کرونا برای مسافران ورودی الزامی است و نیز پایش و غربالگری و در صورت نیاز انجام تست PCR برای مسافران دارای علائم کرونا، توسط کارشناسان پایگاه بهداشت مرزی صورت خواهد گرفت. با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده، تست‌های PCR تا پایان سفرهای نوروزی (تا ساعت ۲۳:۵۹ روز ۱۴۰۱/۱/۱۵) رایگان انجام خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۳٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha