۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
۶۰ درصد واحدهای صنفی با مشکل معیشتی روبه رو هستند
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران:

۶۰ درصد واحدهای صنفی با مشکل معیشتی روبه رو هستند

بنا نژاد، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰درصد واحدهای صنفی کشور با مشکل معیشتی روبه رو هستند چرا که درآمد روزانه خود را با فروش کالا کسب می‌کنند و با تعطیلی و رکود بازار درآمدی ندارند.

به گزارش بازار محمود بنانژاد گفت: در شرایط این روزهای بازار اصناف و کارفرمایان اقتصادی درگیر مسائل اقتصادی و دغدغه های پیش آمده از شیوع ویروس کرونا هستند و دولت باید حمایت لازم را در خصوص مباحث مالیاتی با توجه به نزدیک بودن فصل اظهارنامه ها و مباحث بیمه ای اصناف داشته باشد و تا زمانی که وضعیت کسب وکار اصناف در سال جدید مشخص نشده نمیتوان برای تعیین مالیات صنوف تصمیم قطعی گرفت و در این مورد نباید شتابزده عمل کرد چرا که بیش از ۶۰ درصد صنوف با مشکل تامین معیشت خود روبه رو هستند و تعطیلی ۲ ماهه بازار صنوف را با مشکلات اقتصادی مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: مصوبه ای برای برخی از صنوف که در ایام بیشتر آسیب دیده اند تهیه شده اما نکته اینست که فعالیت برخی از صنوف به صورت زنجیره وار بهم متصل است مانند بحث صنف عکاسان و گل فروشان که با توجه به تعطیل بودن تالاهارهای پذیرایی و لغو مراسم های ازدواج و جشن ها عملا این صنوف نیز متضرر شده اند چرا که خدمات این صنوف بهم متصل است.

بنانژاد تاکید کرد: باید میزان خسارتی را که صنوف مختلف در این ایام متحمل شده اند را با توجه به سهم عملکرد اصناف محاسبه کرد و با توجه به رکود بازار در ایام پایانی سال و ایام ماه رجب و شعبان که اوج فروش اصناف بوده است میتوان گفت که اصناف به اندازه درآمد ۶ ماه خود کاسبی و فروش نداشته اند و باید فکری برای سود اصناف کرد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: برای رسیدگی و حل مشکلات صنوف از سوی اتاق اصناف ایران مکاتبات متعددی با رئیس جمهور و وزرا صورت گرفته و رایزنی ها هم از سوی اتاق اصناف ایران و هم از طریق اتاق های اصناف کشور به صورت استانی انجام شده است و چون این اتفاق به صورت ناگهانی رخ داد اینکه انتظار داشته باشیم خیلی سریع به اصناف خدمات داده شود کمی سخت است و هنوز خروجی برخی از تصمیمات گرفته شده مشخص نیست اما باید راهکاری برای جبران هزینه های وارد شده به اصناف داده شود چرا که اصناف روی درآمد پایان سال حساب باز کرده و چک داده بودند.

بنانژاد افزود: در این روزها لازم است تا خود مردم نیز به کمک هم بیایند اصناف با موجرهایشان خیلی بهتر کنار آمدند و این فرهنگی که باید در کنار هم باشیم را در این روزها بیشتر شاهد بودیم و خیلی از موجرها اجاره های خود را بخشیدند و در مشهد چندین موجر از یک میلیارد تا ۷۰ الی ۸۰ میلیارد تومان اجاره های خود را بخشیدند و ارتباطات موثری بین عمده و فروش و خرده فروشان صورت گرفت.

وی تاکید کرد: اصناف در ۲ سال گذشته نوسانات و مشکلات اقتصادی متعددی را شاهد بودند و هنوز از پس از این مشکلات برنیامده بودند که این بحران ایجاد شد و به تعبیری میتوان گفت شیوع ویروس کرونا تیرخلاصی برای اصناف بود و به همین دلیل باید دولت در کنار اصناف باشد و تخفیف مالیات و بیمه حداقل کاری است که دولت می تواند برای صنوف انجام دهد و باید برای بعد از بحران کرونا به دنبال راه حل هایی برای ایجاد سرمایه در گردش و چرخش بازار داشته باشیم.

کد خبر: ۱۴٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      0 0
      به اقایون ...بفرمائید با این دو میلیون یک ماه زندگی کنید خرج خونه گوشت مرغ هزینه بچه ها رفت و امد عروس و داماد مستاجر ببینم میتونید تحمل کنید شما دو میلیون فقط پول بنزین بچه هاتون هست با حقوقهای بالای پنجاه میلیون معلومه که سیر از گشنه خبر نداره که همیشه به بچه هامون بگیم نداریم نداریم ... سری بزنید به هرمزگان سیستان بلوچسستان روستاها حتی گاز و اب ندارند چه کاری برای مردم انجام دادید هیچ هیچ بجز پر کردن جیب خود و اطرافیان ... همه سوتغذیه ای هستیم کارگر و کارمند بدبخت با حقوق دو تومن چطور میتونه گوشت بخره همون شیر و تخم مرغم نمیتونه به بچش بده چه رسد گوشت و مرغ افرین و مرحبا به جناب ریس جمهور عزیز با تدبیر و دلسوز با لبخند و ریش رنگی با چه رویی صحبت میکنید بدبختی که تاصبح از استرس خرج خونه و اجاره خواب ندارد .