۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
کمبود شیر خشک متاثر از نوسانات ارزی است
مشاور رئیس سازمان غذا و دارو:

کمبود شیر خشک متاثر از نوسانات ارزی است

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کالاهای سلامت محور مشمول ارز ترجیحی می‌شود و از زمان تخصیص این ارز به کالاهای سلامت محور، موجودی این کالاها همانند شیر خشک تحت تاثیر نوسانات ارز قرار گرفته است.

به گزارش بازار، «سجاد اسماعیلی» افزود: شیر خشک‌های متابولیک و رژیمی مانند سایر کالاهای سلامت محور مشمول ارز ترجیحی می‌شود و در ۴ سال گذشته که این ارز به کالاهای سلامت محور تخصیص داده شده است، این کالاها تحت تاثیر نوسانات ارز قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: تاخیر در تامین ارز تهیه و ثبت سفارش این شیر خشک‌ها را هم با مشکل مواجه کرده است و شاهد کمبودهای مقطعی در تامین این شیرخشک‌ها هستیم.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه به علت آنکه به این شیرخشک‌ها ارز ترجیحی تعلق می‌گیرد، قیمت آن پایین‌تر از نمونه آزاد است، گفت: اگر این کالا به صورت گسترده در داروخانه‌ها عرضه شود موجب قاچاق معکوس آن می‌شود به همین علت برای مقابله با قاچاق شیرخشک‌ها به صورت قطره چکانی توزیع می‌شود.

اسماعیلی افزود: این سازمان در تلاش است با سیاست گذاری صحیح مشکل این کالای راهبردی را رفع کند، ضمن اینکه با تزریق منابع ارزی به انتهای زنجیره یعنی مصرف کننده این مشکل قاچاق معکوس رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر مابه‌التفاوت یارانه ارزی دارو و سایر کالاهای سلامت محور به مردم داده شود، شاهد افزایش قیمت و هزینه‌های کمر شکن در این کالاها نخواهیم بود.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در صورتی که شرکت‌ها و داروخانه‌ها به درستی شیر خشک را در سامانه تیتک ثبت نکنند تخلف کرده‌اند و با متخلفان برخورد می‌شود.

کد خبر: ۱۴۳٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha