۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
میانگین مدت اقامت مسافران نوروزی در کاشان حدود ۲ روز بود
رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان:

میانگین مدت اقامت مسافران نوروزی در کاشان حدود ۲ روز بود

کاشان - سرمدیان، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان گفت: میانگین مدت اقامت مسافران نوروزی در کاشان حدود دو روز بوده است.

مهران سرمدیان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون نفر از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون به کاشان سفر و از نقاط مختلف فرهنگی، تاریخی و گردشگری آن بازدید کرده اند، اظهار داشت: در میان اماکن گردشگری کاشان باغ جهانی فین بیشترین تعداد بازدید کننده را داشته است.

وی با بیان اینکه باغ جهانی فین جز سه مکان پربازدیدکننده مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروزی امسال بوده است، ابراز داشت: این مجموعه همچنین جز ۱۰ مکان پربازدیدکننده کشوری قرار دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان، تصریح کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۶۸ هزار نفر در مراکز اقامتی رسمی و غیررسمی شهرستان کاشان اسکان داده شده اند.

ضریب اشغال اتاق در تاسیسات گردشگری اقامتی کاشان بیش از ۷۲ درصد است

وی با اشاره به اینکه ضریب اشغال اتاق در تاسیسات گردشگری اقامتی کاشان بیش از ۷۲ درصد است، خاطرنشان کرد: میانگین مدت اقامت مسافران در تعطیلات نوروزی امسال حدود دو روز بوده است که این نشان از توسعه صنعت گردشگری در منطقه کاشان است.

سرمدیان با اشاره به اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۱۸ هزار نفر در مراکز اقامتی دائم کاشان اسکان داده شده اند، گفت: بیشترین اقامت گردشگران و مسافران نوروزی در این زمان در هتل، اقامتگاه های سنتی و بومگردی بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۰ هزار در اقامتگاه های موقت شهرستان کاشان اقامت داشتند، تاکید کرد: از این تعداد بیش از ۳۵ هزار نفر در ستاد اسکان فرهنگیان، بیش از ۱۱ هزار نفر در کمپ های موقت ( حسینیه و چادر و غیره) و همچنین حدود دو هزار و ۴۰۰ نفر نیز در خانه مسافرها اقامت داشته اند.

کد خبر: ۱۴۳٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha