۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
حجم آب سدهای آذربایجان غربی ۹ درصد کاهش یافت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

حجم آب سدهای آذربایجان غربی ۹ درصد کاهش یافت

ارومیه- دستگاهی، مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: با وجود بارشهای اخیر حجم آب سدهای استان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۹ درصد کاهش دارد.

مجید دستگاهی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بر اساس آخرین پایش ها حجم آب شدهای استان یک میلیارد و ۲۰۷ میلیون مترمکعب برآورد شد، افزود: این میزان در مقایسه با پارسال ۹ درصد به میزان ۱۲۱ میلیون متر مکعب کمتر است.

وی با اشاره به کاهش آب سدهای بزرگ آغ چای چایپاره و شهرچایی ارومیه افزود: سد بوکان با ۶۰۴ میلیون مترمکعب، مهاباد ۱۷۵ میلیون مترمکعب و سد آغ چای با ۱۳۳ میلیون مترمکعب بیشتر حجم آب را دارند.

وی اضافه کرد: هم اینک سدهای بوکان، مهاباد، کرم آباد و ارس ۲ پلدشت با افزایش حجم آب نسبت به سال گذشته روبرو هستند که این افزایش به ترتیب ۳۶، ۱۴، ۵ و یک میلیون مترمکعب است.

وی اظهار کرد: همچنین سدهای حسنلوی نقده و قیقاج ماکو نظیر سال گذشته آب دارند و میزان آب آنها به ترتیب به ۴۰ و ۱۱ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: طبق برآوردها هشت سد استان از جمله سدهای شهرچای ارومیه و آغ چای چایپاره، آب کمتری نسبت به سال گذشته دارند که این کمبود در سد شهرچای ۲۵ درصد معادل ۲۶ میلیون مترمکعب و در سد آغ چای ۲۸ درصد معادل ۵۰ میلیون مترمکعب است.

کد خبر: ۱۴۳٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha