۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
آذربایجان غربی مشکلی در تامین گوشت مرغ در ماه رمضان ندارد
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

آذربایجان غربی مشکلی در تامین گوشت مرغ در ماه رمضان ندارد

ارومیه- کرامتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در آستانه روز ۱۳ فروردین و ماه رمضان مردم استان مشکلی در تامین گوشت مرغ مورد نیاز ندارند.

اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان وجود ندارد، افزود: امروز در راستای تداوم تولید گوشت مرغ ، تعداد ۲۷۴ هزار و ۵۰۷ قطعه مرغ گوشتی در سطح کشتارگاه های صنعتی طیور استان کشتار و از این میزان بیش از ۴۷۵ تن گوشت مرغ گرم آماده طبخ تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی با بیان اینکه کشتار به صورت مداوم در سطح کشتارگاه ها در حال انجام است، ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید گوشت مرغ در کشور محسوب می شود و با توجه تامین نهاده ها برای مرغداران و جوجه ریزی هایی که در بهمن و اسفند اتفاق افتاده هیچ کمبودی در تامین مرغ استان وجود ندارد حتی مازاد بر مصرف نیز تولید شده است.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی آذربایجان غربی با بیان اینکه بیشترین میزان مصرف سرانه گوشت مرغ در استان روزانه ۲۴۰ تا ۲۶۰ تن است، تاکید کرد: امروز بیشترین میزان تولید گوشت مرغ مربوط به کشتارگاه های شهرستان ارومیه به میزان ۱۵۴ تن و مابقی سایر کشتارگاه های استان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز همچنین به منظور تعادل و تثبیت قیمتها در بازار ، ۵۰ تن گوشت مرغ منجمد ، ۱۰۷ تن گوشت گوساله منجمد و ۱۸ تن گوشت منجمد گوسفندی در سطح بازار استان توزیع شده است .

وی با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر توزیع مناسب مرغ در شهرهای مختلف استان گفت: با وجود کشتار مرغ مازاد بر نیاز استان، ضرورت دارد نظارت کافی بر روند توزیع مرغ در استان صورت بگیرد تا شاهد سوء استفاده سود جویان در این زمینه نباشیم.

رئیس قرارگاه امنیت غذایی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه گوشت قرمز منجمد در اسفند ماه به میزان ۱۷ تن توزیع شده است، ادامه داد: بیش از ۱۲۱ تن گوشت قرمز منجمد جهت تثبیت قیمتها و تعادل در بازار ، آماده توزیع برای ایام ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه گوشت مرغ منجمد در اسفند ماه در سطح روستاهای استان به میزان ۶۰۰ تن توزیع شده است، افزود: در هفته اول فروردین ماه سال جاری نیز ۴۰۰ تن مرغ منجمد در مناطق شهری استان توزیع شد.

کرامتی خاطر نشان کرد: بیش از سه هزار تن روغن هم برای استان تخصیص یافته که از این مقدار ۱۸۰ تن برای صنف صنعت و مابقی برای مصرف خانوار بوده است که از اول فروردین ماه سال ۱۴۰۱ مقدار ۷۰۰ تن روغن خوراکی از طریق مباشرین بخش خصوصی توزیع شده است.

کرامتی اضافه کرد: هم اکنون ۳۸ اکیپ بازرسی قرارگاه تأمین امنیت غدایی در سراسر استان بر سطح بازار اقلام پر مصرف و کالاهای اساسی مردم به صورت شبانه روزی در حال رصد و پایش بازار استان هستند و با آغاز فعالیت این قرارگاه در حال حاضر شاهد آرامش و ثبات در بازار کالاهای اساسی مردم هستیم.

کد خبر: ۱۴۳٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha