۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹
روابط سازنده ایران و لبنان منجر به افزایش سطح تعاملات اقتصادی شود
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

روابط سازنده ایران و لبنان منجر به افزایش سطح تعاملات اقتصادی شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روابط سازنده ایران و لبنان می تواند منجر به افزایش سطح تعاملات اقتصادی و تجاری شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی، در رابطه با اهمیت همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و لبنان، گفت: دو کشور دارای روابط تاریخی و استراتژیکی هستند و در این میان باید یادآور شد از جمله محورهای مقاومت در منطقه نیز محسوب می شوند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقامات دو کشور همواره موضوعات منطقه ای و بین المللی را با یکدیگر در میان می گذارند تا روابط سازنده ای داشته باشند، اظهار کرد: حزب الله در این کشور حضور دارد از این رو افزایش تعامل با لبنان برای جمهوری اسلامی دارای اهمیت دوچندان است.

وی ادامه داد: این مهم در حالیست که رژیم صهیونیستی طی سالیان گذشته اقدامات تجاوزگرایانه ای علیه لبنان انجام داد اما قدرت حزب الله و مردم این کشور آنها را به عقب راند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه لبنانی ها مشکلات و بحران های اقتصادی زیادی را تجربه کرده اند که موضوع تامین بنزین یکی از آنها بود، افزود: ایران اسلامی در کنارمردم این کشور ایستاد تا از بحران عبور کنند از این رو تهران می تواند شریک اقتصادی خوبی برای بیروت باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد لبنان به دریای مدیترانه راه دارد این رو حضور بنادر در غرب این کشور می تواند در حوزه صادرات محصولات ایرانی به این منطقه نیز نقش بسزایی داشته باشد.

کد خبر: ۱۴۳٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha