۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
آغاز تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های پارس جنوبی | تولید گاز یک روز هم‌ متوقف نمی‌شود
رئیس تعمیرات اساسی پارس جنوبی خبر داد:

آغاز تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های پارس جنوبی | تولید گاز یک روز هم‌ متوقف نمی‌شود

بوشهر- رئیس تعمیرات اساسی پارس جنوبی از آغاز تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های پارس جنوبی از ۲۰ فروردین خبر داد و گفت: تولید گاز حتی یک روز هم متوقف نخواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، حسین فرزندی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی و جلسات متعدد در شورای طرح تعمیرات اساسی مجتمع، برنامه‌ی زمانبندی شده این رویداد مهم در مجتمع گاز پارس جنوبی از 20 فروردین آغاز و تا 28 مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس تعمیرات اساسی و نوسازی مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه گفت: کالاهای مورد نیاز عملیات تعمیرات اساسی مجتمع گاز پارس جنوبی در دو بخش بازرگانی ستاد و اداره خرید پالایشگاهی، براساس دستورالعمل‌های تعیین شده از قبل پیگیری و تا قبل از آغاز عملیات تعمیرات اساسی در هر پالایشگاه تحویل داده خواهد شد.

وی در این خصوص تصریح کرد: به طور جداگانه تمامی پالایشگاه های مجتمع جلسات پیش از شروع عملیات تعمیرات اساسی را به صورت منظم برگزار خواهند کرد و تمامی موارد را مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار داده و مرتفع خواهند کرد.

فرزندی در ادامه افزود: تجهیزات ستادی شامل تیوب پولر، جت ماشین و تجهیزات هیدرولیک و سایر لوازم مورد نیاز پالایشگاه از سوی هر پالایشگاه اعلام و از سوی ستاد تعمیرات اساسی قبل ازآغاز برنامه زمانبندی شده برای شروع عملیات تعمیرات اساسی در هر پالایشگاه تحویل خواهد شد و خدمات فنی مورد نیاز درحین عملیات به پالایشگاه ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: کارگاه مرکزی ستاد نیز مشابه هر سال خدمات تخصصی مورد نیاز را بر اساس دستورالعمل جاری به پالایشگاه‌ها ارائه داده تا کمترین نگرانی در حین اورهال متوجه پالایشگاه‌ها شود. ‌

فرزندی در ادامه با اشاره به نقش سازنده و درخشان جوانان کارآمد در عملیات تعمیرات اساسی مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: جوانان باتجربه، با دانش بومی و بهره‌مندی از فکر نو از مهم‌ترین رکن موفقیت در عملیات تعمیرات اساسی مجتمع هستند و اعتماد به جوانان در تمام عرصه‌های تولید، ایمنی و ... موجبات رشد و شکوفایی مجتمع را فراهم آورده است.

وی گفت: استفاده حداکثری از تمام ظرفیت‌های داخلی کشور از قبیل شرکت‌های سازنده تجهیزات پالایشگاهی، سازندگان قطعات یدکی، شرکت های دانش بنیان برای ایجاد اشتغال زایی و حمایت از تولید داخلی از اصول و سیاست‌های مجتمع در راستای سیاست‌های کلان کشور بوده و امیدواریم با تلاش صنعت گران در این عرصه، بهترین و با کیفیت‌ترین تعمیرات اساسی را برای حفظ تولید پایدار و استفاده حداکثری از مخازن مشترک با برنامه‌ریزی دقیق در سال 1401 داشته باشیم.

فرزندی ادامه داد: عملیات تعمیرات اساسی در نخستین ایستگاه خود از پالایشگاه نهم ( فاز 12 ) کلید خواهد خورد و پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی ( فاز 19) ایستگاه پایانی عملیات تعمیرات اساسی درسال 1401 خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۲٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha