۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
۵۱۴ هزار و ۳۲۷ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان همدان بازدید کرده‌اند
طی ایام نوروز؛

۵۱۴ هزار و ۳۲۷ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان همدان بازدید کرده‌اند

همدان - دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان گفت: ۵۱۴ هزار و ۳۲۷ نفر از ۲۶ اسفندماه سال گشته تا نهم فروردین ماه امسال از جاذبه‌های استان همدان بازدید کرده‌اند.

به گزارش بازار و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر استان همدان، علی مالمیر اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ۹ فروردین‌ ماه ۹۲ هزار و ۴۰۵ نفر مسافر در استان همدان اقامت داشته‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۳ هزار و ۲۶۰ نفر در هتل‌ها، ۲ هزار و ۷۹۲ نفر در مجتمع‌های گردشگری، دو هزار و ۲۷۸ نفر در مهمانپذیرها و یک‌هزار و ۶۲۹ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشته‌اند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان عنوان کرد: همچنین یک‌هزار و ۹۷۵ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی، ۱۹ هزار و ۷۷۴ نفر در خانه‌مسافرها و ۹ هزار و ۹۳۲نفر در اقامتگاه‌های موقت اسکان داشته‌اند.

وی بیان کرد: در این ایام ۳۶ هزار و ۴۲۱ نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و چهار هزار و ۶۵ نفر در سایر مراکز مقیم شده‌اند.

مالمیر در خصوص میزان بازدیدها از جاذبه‌های گردشگری استان گفت: در بین آمار بازدیدکنندگان جاذبه‌های استان همدان جاذبه‌های تاریخی با ۲۴۷ هزار و ۹۳۵ مورد بازدید بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: غار علیصدر، کتیبه‌های گنجنامه، آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر در صدر بازدیدهای علاقمندان به جاذبه‌های گردشگری استان قرار دارند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان یادآور شد: طی این مدت ۲۳۸ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی وبین‌راهی صورت گرفته که پنج فقره تذکر، هفت فقره اخطار کتبی و پنج فقره تشویقی صادر شده است.

کد خبر: ۱۴۲٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha