۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
هزار و ۷۰ پروژه در گیلان نیمه تمام است
استاندار گیلان:

هزار و ۷۰ پروژه در گیلان نیمه تمام است

رشت- استاندار گیلان با اشاره به وجود هزار و ۷۰ پروژه نیمه تمام در استان گفت: این طرح ها بین ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی ظرفیت‌های اقتصادی گیلان را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود تصریح کرد: افزون بر یک هزار و ۷۰ طرح نیمه تمام دارای ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در گیلان وجود دارد که باید با تکمیل آنها، اشتغال پایدار را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی و اشتغال در گیلان با جدیت دنبال می‌شود، افزود: در بازدیدهایی که از شهرک‌های صنعتی استان دارم به توسعه تولید، اشتغال و نیز فعال‌سازی واحدهای راکد تاکید دارم.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: حدود دو هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در گیلان به‌سبب مشکلات مالی و نیاز به سرمایه در گردش، از تمام ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: حدود یکصد واحد تولیدی گیلان در دو شیفت کاری فعالیت می‌کنند که توان و بازدهی افزایش شیفت کاری و ایجاد ظرفیت اشتغال را دارند از این‌رو با بهره گیری از فناوری های دانش بنیان می توان شاهد رشد و بالندگی این واحدها بود.

وی اشتغال را دغدغه اصلی مردم استان دانست و با اشاره به بیکاری های پنهان و فصلی، توجه به فرصت های شغلی و توسعه محور در حوزه های کشاورزی، خدمات، گردشگری و ایجاد زنجیره ارزش در این بخش ها را مهم دانست و بیان داشت: رشد ۸ درصدی اقتصاد با شعار محقق نمی شود بلکه نیازمند کار میدانی و اقدامی جهادی هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه اولویت سرمایه گذاری در هریک از شهرستان ها انجام فعالیت اقتصادی اشتغال‌آفرین است، یادآور شد: نباید ارزآوری حاصل از صادرات محصولات تولیدی نادیده گرفته شود.

وی جلسه های برگزار شده با وزیران کشورهای همسایه و سفیران جمهوری اسلامی در آن کشورها درخصوص مبادلات اقتصادی را یادآور شد و گفت که آنان تمایل به بهره گیری از دانش و تولیدات ما دارند.

وی با اشاره به ظرفیت منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: باید از این فرصت جهت توسعه تجارت و صادرات کالاهای ایرانی و نیز فعالیت شرکت های دانش بنیان استفاده کرد.

کد خبر: ۱۴۲٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سید IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      0 0
      یه فکری به حال جاده‌ای محلي این استان خصوصا جاده ديلمان به سیاهکل و دیلمان به قزوین بکنید، مارو یاد جاده‌ای زمان رضاه شاه میندازه، البته صد رحمت به اون دوره و جاده هاش لااقل یه دست خاکی بود، آسفالت ش قلوه کن نشده و بود چاله چوله نبود.