۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
بهره برداری از طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان تا پایان خرداد ماه سال جاری
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد:

بهره برداری از طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان تا پایان خرداد ماه سال جاری

همدان - مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از به ثمر نشستن طرح انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان تا پایان خرداد ماه سال جاری خبر داد.

اتابک جعفری در حاشیه سفر به همدان در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در حال حاضر کمبود نزولات جوی یکی از مشکلات جدی کشور و در این بین شهر همدان یکی از شهرهای دچار کمبود بارش است.

وی با بیان اینکه همکاران ما با استفاده از اجرای پروژه های اضطراری برای تامین کوتاه مدت آب شرب شهر همدان اقدامات خوبی اعم از حفر و اجاره چاههای مختلف، مدیریت مخازن شهر انجام دادند، عنوان کرد: پیرو سفر وزیر نیرو به شهر همدان، پیگیری اجرای پروژه تامین آب شهر همدان از محل سد تالوار در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این پروژه از سال ۸۵ در دستور کار قرار گرفت که در نهایت از سال ۸۸ قرارگاه خاتم به منظور اجرای پروژه مذکور مستقر شد.

جعفری یادآور شد: علیرغم ضرورت اجرای این پروژه برای شهر همدان متاسفانه پیشبرد آن قریب به یک دهه به تاخیر افتاد اما در سفر اخیر وزیر نیرو به استان، دستورات اکیدی به منظور ثمر نشستن این پروژه صادر شد.

۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور پیشبرد پروژه آبرسانی از تالوار به همدان به حساب آب منطقه ای استان همدان واریز شد

وی با بیان اینکه پیرو سفر مذکور؛ اعتبارات خوبی به منظور اجرای این پروژه تخصیص یافت،گفت: در نخستین مرحله ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور پیشبرد پروژه آبرسانی از تالوار به همدان به حساب آب منطقه ای استان همدان واریز شد.

جعفری بیان کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده مقرر شد تا پایان خرداد ماه به منظور جلوگیری از بروز مشکل در تامین آب شهر همدان، پروژه انتقال آب از سد تالوار در یک برنامه زمانبندی دقیق و با مدیریت منسجم و جهادی به ثمر برسد.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود با به روز رسانی برنامه پروژه و همت مدیران استانی این پروژه تا پایان خرداد ماه سال جاری به سرانجام برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب در راستای تامین آب شرب شهر همدان اجرای تعدادی پروژه ضربتی را در دستور کار خود قرار داد،گفت: تا پیش از بهره برداری از پروژه تامین آب از سد تالوار، پروژه های مذکور بخشی از آب شرب مورد نیاز همدان را تامین خواهند کرد.

فرهاد بختیاری فر افزود: پروژه حفاری ۶ حلقه چاه و اجرای ۱۲ کیلومتر خط انتقال در منطقه آق حصار از جمله پروژه های تامین اضطراری آب شرب شهر همدان است که از مجموع ۶ حلقه چاه مذکور تاکنون چهار حلقه آن حفاری شده و حلقه پنجم در مرحله تست پمپاژ است.

وی بیان کرد: انتظار می رود از مجموع ۶ حلقه چاه حفر شده چیزی در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه از کسری آب شرب همدان جبران شود.

وی با اشاره به دیگر پروژه کوتاه مدت تامین آب شرب همدان گفت: بهره گیری از چاههای اجاره ای کشاورزان و تامین ۱۱۰لیتر در ثانیه آب از این محل از جمله این پروژه ها است.

کد خبر: ۱۴۲٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha