۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
۳۷۹۷ چاه غیر مجاز در زنجان پلمب شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

۳۷۹۷ چاه غیر مجاز در زنجان پلمب شد

زنجان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان از پلمب سه هزار و ۷۹۷ چاه غیرمجاز در این استان خبر داد و گفت: ۳۰ درصد چاههای آب استان غیر مجاز و ۷۰ درصد مجاز است.

یوسف رضا پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۳۴۷ چاه  آب ثبت شده در استان زنجان  وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۴۹ چاه پروانه دار و مجوز دار می باشد.

وی با بیان اینکه از این تعداد شش هزار و ۲۹۸ حلقه چاه آب در استان غیر مجاز است، اظهار داشت: ۳۰ درصد چاههای آب استان غیر مجاز و ۷۰ درصد مجاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان میزان برداشت آب از چاههای غیر مجاز استان را ۲۹۹ میلیون متر مکعب اعلام کرد و یادآور شد: برداشت آب از چاههای مجاز هم بیش از ۹۴۷ میلیون متر مکعب است.

رضا پور به انسداد چاههای  آب غیر مجاز در استان اشاره کرد و گفت: از سال ۸۵ تاکنون بیش از سه هزار و ۷۹۷ چاه غیر مجاز در استان مسدود شده است.

وی، بر مدیریت مصرف آب در استان تأکید کرد و افزود: برای جلوگیری از بحران آب باید جلوی حفر چاههای غیر مجاز در استان گرفته شود و متأسفانه عمده چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های زنجان و ابهر وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، به برنامه ۲۰ ساله کشور برای متعادل کردن شرایط فعلی ذخایر آب استان اشاره کرد و گفت: در استان زنجان در سال مجوز برداشت ۱۴۲ میلیون لیتر آب را داریم و این برنامه به خوبی اجرا می شود.

رضا پور گفت: شرکت آب منطقه ای استان با همکاری دادگستری نسبت به انسداد چاههای غیر مجاز جدی است.

کد خبر: ۱۴٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha