۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
ارتقای بهره وری در مصرف آب با همراهی دانش بنیان‌ها | کاستی‌های سال‌های قبل جبران شود
مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد:

ارتقای بهره وری در مصرف آب با همراهی دانش بنیان‌ها | کاستی‌های سال‌های قبل جبران شود

یزد- جوادیان زاده، مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد با اشاره به ضرورت ارتقای بهره وری در مصرف آب با همراهی دانش بنیان‌ها در استان، گفت: در سال‌های گذشته با وجود درخواست‌های متعدد شاهد اقدام موثر نبودیم.

محمدمهدی جوادیان زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان می توانند با تعامل با شرکت آب منطقه ای استان یزد با دستاوردهای خود، در زمینه مدیریت مصرف به ویژه مدیریت مصرف آب در کولرهای آبی که بخش قابل توجهی از آب قابل شرب استان را در فصل گرم سال به خود اختصاص می دهند، نقش مهمی ایفا کنند همچنین انتظار است که این شرکت ها در بخش استفاده از فناوری های نوین در ارتقای بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی نقش مهمی ایفا کنند.

وی افزود: در سال‌های گذشته با وجود درخواست‌هایی که به پارک علم و فناوری یزد ارائه شد و اقداماتی که از سوی شرکت های دانش بنیان صورت گرفت، دستاورد ارزشمندی حاصل نشد اما امیدواریم با نامگذاری سال و برداشتن گام‌های موثرتر در این رستا شاهد دستاوردهای ارزشمندتری در راستای تولید محصولات دانش بنیان باشیم.

توسعه دانش بنیان ها
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد با بیان اینکه توسعه شرکت های دانش بنیان در هر رشته و بخش مزایایی دارد چرا که معمولا محصولاتی که از این شرکت ها استخراج می شود، محصولاتی است که کم آبخواه هستند و به نوعی مدیریت مصرف در آنها مستتر است، تاکید کرد: یکی از ویژگی های محصولات این شرکت ها، کم آبخواه بودن است در نتیجه همراه شدن صنایع با این شرکت‌های دانش بنیان می تواند در مدیریت مصرف در بخش صنعت استان یزد که از یک سو با کمبود منابع آب و از سوی دیگر استانی صنعتی و معدنی است، می تواند دستاورد مفیدی باشد.

جوادیان زاده گفت: بحث مهم دیگر فعالیت شرکت های دانش بنیان، مدیریت مصرف در بخش کشاورزی است. استان یزد کمبود آب دارد اما نمی توان کشاورزی آن را برچید چرا که از یک سو کشور نیاز به امنیت غذایی دارد و از سوی دیگر استان یزد با وجود کمبود آب، در طول ادوار گذشته یکی از استان های تولید کننده محصولات مهم کشاورزی بوده است.

وی ادامه داد: دانش بنیان شدن و حضور شرکت دانش بنیان به عرصه کشاورزی هم می تواند بهره وری بخش کشاورزی را بالا ببرد و ضمن بالا بردن تولید، مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش دهد که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز شاهد تاکید به این موضوع هستیم.

کد خبر: ۱۴۲٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha