۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
توزیع میوه تنظیم بازار به مقصد نرسید | بی‌کیفیت‌ها روی دست ماندند
بازار از یزد گزارش می‌دهد؛

توزیع میوه تنظیم بازار به مقصد نرسید | بی‌کیفیت‌ها روی دست ماندند

یزد- طرح توزیع میوه تنظیم بازار در استان یزد در حالی اجرا شد که نارضایتی‌هایی از سوی مردم در زمینه کیفیت توزیع میوه‌ها، وجود دارد موضوعی که سال‌های قبل مطرح نبود.

بازار، گروه استان‌ها؛ طرح توزیع میوه تنظیم بازار همزمان با شب عید مانند سال‌های گذشته با اما و اگرهای بسیار همراه بود طرحی که نحوه نادرست توزیع، هر سال مقادیر بسیاری میوه روی دست مسئولان می گذارد و این روند طی این چند سال اصلاح نشده و هر سال ماجرای همان آش و همان کاسه تکرار می شود.

تعطیلات نوروز کم کم رو به پایان است اما هنوز وانت بارها و میوه فروشی ها با تابلوهای میوه های تنظیم بازاری به دنبال مشتری هستند در صورتی که همه، خریدهای خود را انجام داده اند و این نشان می‌دهد در صورتی که مردم امسال عید را متفاوت از دو سال گذشته برگزار کردند، میوه های تنظیم بازاری به موقع عرضه نشد و از این پس نیز فروش نخواهد رفت.

عدم اطمینان به کیفیت میوه‌ها
برخی از مردم به کیفیت این میوه‌ها اعتمادی ندارند چرا که کیفیت نامطلوب در سال‌های گذشته نشان داده که نگهداری طولانی مدت حتی با کیفیت‌ترین نوع پرتقال‌ها در سردخانه باعث کپک زدن و از بین رفتن کیفیت و در نتیجه نبود امکان نگهداری آن برای کوتاه ترین زمان ممکن برای مصرف است.

تعطیلات نوروز کم کم رو به پایان است اما هنوز وانت بارها و میوه فروشی ها با تابلوهای میوه های تنظیم بازاری به دنبال مشتری هستند در صورتی که همه، خریدهای خود را انجام داده اند

سیب‌ها هم گران بودند و بی‌کیفیت، پس عده ای برای این سراغ میوه های تنظیم بازار نرفتند کما اینکه قبل از عید هم گزارش هایی از گران‌تر بودن میوه تنظیم بازار از میوه ای که در بازار عرضه می شود هم در صدا و سیما منتشر شد که مردم را بی اعتمادتر کرد.

هنوز هم میوه تنظیم بازار توزیع می شود
رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد در گفتگو با خبرنگار بازار، اینکه هنوز میوه تنظیم بازار در حال فروش است و مشتری ندارد را ناشی از توزیع دیرهنگام و تشکیل صف های طولانی برای توزیع میوه برای مغازه داران و تعطیل شدن سردخانه ها و نبود کارگر و مشکلاتی از این دست عنوان کرد.

اشرف گفت: کیفیت میوه ها امسال نسبت به سالهای گذشته به مراتب بهتر بود و انتظار می رفت که همان روزهای آخر سال و چند روز ابتدای سال تمام شود که این اتفاق به دلیل توزیع دیرهنگام نیفتاد.

وی با بیان اینکه هنوز هم توزیع پرتقال و سیب در بازار انجام می شود و استقبال وجود دارد، افزود: سیب، با کیفیت های متفاوت در میدان از هفت تا ۱۹ هزار تومان و با ۳۰ درصد افزایش قیمت در بازار و پرتقال از هفت تا ۱۱ هزار تومان در میدان و ۳۰ درصد افزایش قیمت در مغازه ها در حال عرضه است.

میوه فراوان است
رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد اظهار داشت: همه میوه ها به وفور در بازار موجود است اما با توجه به اقلیم و شرایط هوا، ذائقه یزدی ها به سمت مصرف میوه های تابستانه از جمله هندوانه و ملون رفته است و در حال حاضر هر کیلوگرم هندوانه بین یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار تومان در میدان عرضه می شود.

کیفیت میوه ها امسال نسبت به سالهای گذشته به مراتب بهتر بود و انتظار می رفت که همان روزهای آخر سال و چند روز ابتدای سال تمام شود که این اتفاق به دلیل توزیع دیرهنگام نیفتاد

مشرف همچنین از افزایش تقاضا برای خرید کاهو به ویژه کاهوی محمدآباد یزد برای خوردن کاهو سکنجبین خبر داد و افزود: کاهوی مصرفی استان علاوه بر محمدآباد از کرج و دزفول هم تامین می شود و قیمت کاهو در میدان سه هزار تومان و در بازار بین سه هزار و ۵۰۰ تا نزدیک به چهار هزار تومان است.

به نظر می رسد امسال متولیان عرضه میوه تنظیم بازار، بی برنامه‌تر از هر سال عمل کرده‌اند و نتیجه آن، بی مشتری ماندن مقادیر زیادی سیب و پرتقال است که البته کیفیت آنها نیز قابل دفاع نیست.

کد خبر: ۱۴۲٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha