۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
بازدید ۵ میلیون نفر از اماکن گردشگری استان اصفهان
استاندار اصفهان خبر داد؛

بازدید ۵ میلیون نفر از اماکن گردشگری استان اصفهان

اصفهان - مرتضوی، استاندار اصفهان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از پنج میلیون نفر از اماکن تاریخی و گردشگری استان اصفهان بازدید کرده اند.

سیدرضا مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به شیوع فزاینده سفرهای نوروزی در سال جدید اظهار داشت: استان اصفهان در طول سال همیشه به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای امکانات فراوان و تاسیسات قوی گردشگری است، ابراز داشت: استان اصفهان از لحاظ اماکن اقامتی سنتی در سطح کشور مقام نخست را دارا است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار ابنیه تاریخی، فرهنگی و طبیعی دارد، تصریح کرد: برنامه های مدونی برای جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم در استان اصفهان در حال برنامه ریزی و انجام هستیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از پنج میلیون  نفر از اماکن گردشگری، تاریخی و طبیعی استان اصفهان بازدید کرده اند، گفت: بعد از شهر اصفهان، شهرستان کاشان دارای بیشترین بازدیدکننده و مسافر نوروزی در سطح استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۱ است.

مرتضوی با اشاره به برگزاری جلسات منظم برای برنامه ریزی پذیرایی از مسافران نوروزی در سطح استان اصفهان افزود: این جلسات از چندین ماه پیش از نوروز ۱۴۰۱ در سطح استانداری و فرمانداری های سراسر استان برگزار و تمهیدات لازم اندیشیده شد.

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین اطلاعات از ابتدای تعطیلات تاکنون بیش از یک میلیون اقامت در استان اصفهان توسط مسافران نوروزی انجام شده است، تاکید کرد: استان اصفهان یکی از سه مقصد اصلی گردشگران در سطح کشور است و این نشان از پتانسیل بالقوه این استان در توسعه صنعت گردشگری در سطح کشور است.

کد خبر: ۱۴۲٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha