۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
ضرورت تسریع در تکمیل طرح جامع پایانه‌های مرزی نوردوز و جلفا
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

ضرورت تسریع در تکمیل طرح جامع پایانه‌های مرزی نوردوز و جلفا

تبریز- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: تسریع در تکمیل طرح جامع پایانه‌های مرزی نوردوز و جلفا برای ارایه خدمات مطلوب در این پایانه‌ها ضروری است.

به گزارش بازار، داریوش امانی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت و جایگاه این پایانه‌ها در تسریع و تسهیل ترانزیت کالا و جابجایی مسافر، افزود: روان سازی مسیرهای ترانزیتی کشور از اولویت‌های این سازمان در سال جاری است.

وی اظهار داشت: طرح و نقشه جامع پایانه‌های مرزی نوردوز و جلفا با اخذ نظر از دستگاه‌های ذیربط و تخصصی استان طراحی و تدوین شده و در حال اجراست که تکمیل آن نقش بسزایی در تبادلات اقتصادی منطقه ایفا می‌کند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی و رییس ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز در این دیدار گزارشی از تدابیر و اقدامات موثر برای کاهش تصادفات و تلفات سفرهای نوروزی ارایه کرد.

در این دیدار همچنین مسایل و مشکلات حوزه راه و حمل و نقل استان بررسی و در خصوص تسریع در بهسازی جاده نوار مرزی منتهی به پایانه‌های جلفا و نوردوز توافق شد.

مقرر شد اعتبار ویژه ای برای تکمیل طرح جامع پایانه‌های مرزی نوردوز و جلفا، خط‌کشی و ترمیم فوری جاده‌های استان طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان در سفر وزیر کشور، رفع نقاط حادثه خیز در ۷۰ نقطه، آسفالت و خط کشی راه‌ها و خرید و نصب دوربین‌های ثبت سرعت در راه‌های استان اختصاص یابد.

همچنین در این جلسه بر لزوم توجه ویژه به راه‌های روستایی استان به ویژه چند شهرستانی که درصد برخورداری از راه‌های روستایی مناسب در آنها کمتر از متوسط کشور است، تاکید شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در هفته دوم تعطیلات نوروزی برای سرکشی به راهدارخانه‌ها و راهداران خدمات‌رسان به مسافران به استان سفر کرده بود.

کد خبر: ۱۴۲٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha