۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
۱۷ هزار تن علوفه یارانه‌ای بین عشایر ایلام توزیع شد
مدیرکل امور عشایری ایلام:

۱۷ هزار تن علوفه یارانه‌ای بین عشایر ایلام توزیع شد

ایلام- یاسمی، مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: طی یک سال گذشته ۱۷ هزار تن علوفه یارانه‌ای بین عشایر ایلام توزیع شده است.

فرشاد یاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به شروع فصل بهار زمزمه کوچ عشایر به گوش می رسد، عشایر در استان از مناطق قشلاقی به مناطق ییلاقی کوچ خود را از ۱۵ فروردین ماه آغاز و تا پایان فروردین ماه در محل ییلاق ها استقرار پیدا می کنند.

وی افزود: استان ایلام به دلیل شرایط آب و هوایی خاصی که دارد میزبان ۲ هزار خانوار عشایری از استان همجوار مانند کرمانشاه، همدان و لرستان است.

یاسمی ادامه داد: یکی از مشکلات عمده عشایر استان ایلام در بحث تامین نهاده های دامی است، تنها منبع تامین نهاده های دامی سازمان جهاد کشاورزی از طریق سامانه بازارگاه انجام می شود.

مدیرکل امور عشایری ایلام عنوان کرد: تاکنون نزدیک به ۱۷ هزار تن علوفه یارانه ای بین عشایر توزیع شده که به اندازه سرانه هر راس دام عشایر نزدیک ۱۲ کیلوگرم است.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته سهم علوفه مورد نیاز دام عشایر در فروردین ماه نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ تن است که این میزان به استان اختصاص داده شده است.

یاسمی بیان داشت: بر اساس مکاتبه ای که با وزیر جهاد کشاورزی انجام شده، در مجموع نزدیک به ۳۰ هزار تن علوفه نیز برای استان اختصاص داده شده است.

کد خبر: ۱۴۲٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha