۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲
افزایش اطمینان سرمایه‌گذاری در بخش معدن با تولیدات دانش بنیان
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی سازمان زمین‌شناسی عنوان کرد

افزایش اطمینان سرمایه‌گذاری در بخش معدن با تولیدات دانش بنیان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی گفت: افزایش اطمینان سرمایه‌گذاری در بخش معدن با استفاده از ظرفیت نخبگان در تولیدات دانش بنیان محقق می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، رضا جدیدی با بیان اینکه ایجاد تحول در بخش معدن و عمران کشور سبب رونق سرمایه‌گذاری و بالفعل کردن ذخایر معدنی جدید می‌شود، گفت: اجرای مؤثر و هدفمند طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی از ابتدای دولت سیزدهم آغاز شده که هدف از آن، برنامه‌ریزی و طراحی پروژه‌های اکتشافات معدنی برای تحول در بخش معدن و عمران کشور است.

وی افزود: اجرای پروژه بزرگ تحول با استفاده از ظرفیت‌های همکاری و مشارکت مجموعه‌های دانش‌بنیان، جامعه مهندسان مشاور و دانشگاهیان کشور محقق خواهد شد و لازمه آن، تداوم نگرش جامع و هدفمند به فعالیت‌های حاکمیتی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و توجه بیش از پیش به تأمین منابع مالی و نیروی انسانی مورد نیاز آن است.

جدیدی با بیان این‌که به‌روز نبودن و یا کمبود اطلاعات در دهه اخیر، سبب بروز مشکلاتی در بخش‌های مربوط به تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع معدنی و نیز در بخش زیرساخت‌های حیاتی و عمرانی کشور شده است، ادامه داد: بر همین اساس از ابتدای دولت سیزدهم پروژه تحول در تهیه نقشه‌های سیستماتیک زمین‌شناسی، ژئوشیمیایی و زمین‌شناسی اقتصادی در مقیاس نوین یک پنجاه‌هزارم و عملیات برداشت اطلاعات اکتشافی و زیرساختی به روش ژئوفیزیک هوایی، آغاز شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام‌معظم رهبری، گفت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به عنوان مجموعه‌ای حاکمیتی و دانش‌بنیان، نقش مهمی در تولید اطلاعات پایه علمی در حوزه علوم‌زمین و اکتشاف ذخایر معدنی، دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و متخصصان حوزه زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در خلق تولیدات علمی و دانش‌بنیان، برای افزایش اطمینان سرمایه‌گذاری بخش معدن و زیرساخت‌های عمرانی و شهری کشور بسیار مهم است.

جدیدی اظهار کرد: سازمان زمین‌شناسی واکتشافات‌معدنی کشور در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از آخرین روش‌ها و تجهیزات روز دنیا در تهیه نقشه‌های گوناگون حوزه علوم زمین و کشف ذخایر معدنی، توانسته شناخت مناسبی از گستره کشور را در اختیار متخصصان، سرمایه‌گذاران و تصمیم‌سازان قرار دهد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی بر اهمیت بهره‌گیری از مطالعات و مستندات علمی زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی در توسعه متوازن کشور، تأکید کرد و افزود: این مسأله به ویژه در بخش معدن، زیرساخت‌های عمرانی و شهری، مسائل مربوط به منشاءیابی و پایش مخاطرات طبیعی، اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به اجرای مؤثر و هدفمند طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور در دو برش ۲ ساله، گفت: مرحله نخست این پروژه بزرگ از خراسان‌جنوبی آغاز شده و امسال نیز در ۶ استان کشور و در مساحتی نزدیک به ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع، اجرایی خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۲٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha