۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
حداکثر قیمت مرغ در بازار ۳۱ هزار تومان است| توزیع ۷۲ درصد میوه تنظیم بازاری شب عید در بازار
معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی:

حداکثر قیمت مرغ در بازار ۳۱ هزار تومان است| توزیع ۷۲ درصد میوه تنظیم بازاری شب عید در بازار

معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: حداکثر قیمت مرغ در استان‌های مختلف کشور ۳۱ هزار تومان است و این محصول در برخی از استان‌ها به قیمت کمتر از نرخ مصوب فروخته می‌شود.

به گزارش بازار، «عباس عسکرزاده» در نشست خبری «آغاز مانور سراسری تشدید نظارت بر قیمت کالاهای اساسی» افزود: این نرخ با در نظر گرفتن سود متعارف برای تولید کننده و توزیع کنندگان است که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسی بر این قیمت‌ها نظارت دارد.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: گزارش از گران فروشی مرغ در بازار نداشتیم و تنها در مواردی شاهد گران فروشی مرغ‌های بسته بندی شده بودیم که با واحدهای متخلف نیز برخورد صورت گرفت. ‌

عسکرزاده تصریح کرد: از ابتدای قبول مسئولیت بازار محصولات کشاورزی بر اساس قانون انتزاغ، ۳۶۷ هزار بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی داشته ایم که کمتر از ۱۰ درصد آنها منجر به تشکیل پرونده شده است. ‌

وی گفت: این نرخ با در نظر گرفتن سود متعارف برای تولید کننده و توزیع کننده است که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسی بر این قیمت‌ها نظارت دارد.

وی اضافه کرد: این وزارتخانه در تعطیلات نوروزی تعطیل نیست و به صورت شبانه روزی بر بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی نظارت دارد؛ در بازار مرغ و تخم مرغ نیز با وجود مشکلاتی که برای حمل و نقل وجود داشت نیاز استان‌های مختلف تأمین و کمبودهای مقطعی از استان‌های همجوار تأمین شد.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره دلایل واردات گوشت قرمز با وجود تولید این محصول در کشور گفت: به نظر می‌رسد که دلال‌ ها در بازار گوشت قرمز ورود کرده و قیمت این محصولات را به صورت غیرواقعی بالا برده اند به همین منظور تا زمانی که قیمت‌ ها کاهش نیابد به طور جدی گوشت قرمز وارد می شود.

وی واردات گوشت آلوده برزیلی به کشور را تکذیب کرد و افزود: در برخی از شبکه‌ های اجتماعی شایعاتی ایجاد می‌شود که ما به ازای بیرونی ندارد و ما هر محصولی که از کیفیت لازم برخوردار نباشد عودت می‌دهیم کما اینکه درگذشته نیز محصولات روغن و ذرت آلوده را عودت داده ایم. ‌

عسکرزاده درباره قیمت و کیفیت و توزیع میوه تنظیم بازاری شب عید افزود: تا روز هفتم از فرودین ماه سال جاری ۷۲ درصد میوه شب عید در بازار توزیع شده و برآورد می‌شود که تا پایان تعطیلات نوروزی کل میوه شب عید در بازار توزیع شود.

وی اظهارداشت: میوه تنظیم بازاری شب عید در تمام استان‌ ها و شهرهای کشور و حتی مناطق دور افتاده توزیع شد که این محصولات از کیفیت خوبی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ابلاغ نشده است، گفت: پیرو تصمیم گیری دولتی هستیم و ابلاغیه‌ ای برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ نشده و بر اساس روال سال ۱۴۰۰ عمل می‌کنیم.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز خرید تضمینی گندم خبرداد و تصریح کرد: خرید تضمینی گندم در استان سیستان بلوچسان با خرید ۱۰ هزار تن از این محصول توسط شرکت بازارگانی دولتی ایران آغاز شد. ‌

وی درباره عقب ماندگی در تولید نهادهای دامی و روغنی در کشور پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: تمام تلاش خود را با همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌دهیم تا میزان تولید نهاده‌ های دامی را در کشور افزایش دهیم که برای این مهم از سرمایه گذاران خارجی نیز استفاده می‌شود.

عسکرزاده اظهارداشت: براین اساس اراضی که امکان کشت در آنها وجود دارد با ایجاد زهکشی و آماده سازی زمین؛ محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی و مؤثر در آنها تولید خواهد شد. ‌

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه به تولیدات دامی نهاده با قیمت ارز ترجیحی قرار می‌گیرد حاکمیت این انتظار را دارد که محصولات تولید نیز با قیمت مناسبی به دست مصرف کننده نهایی یعنی مردم برسد.

کد خبر: ۱۴۲٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha