۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
فعالان اقتصادی خوزستان از فرصت بخشودگی جرائم مالیاتی سال ۱۴۰۱ استفاده کنند
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اهواز:

فعالان اقتصادی خوزستان از فرصت بخشودگی جرائم مالیاتی سال ۱۴۰۱ استفاده کنند

اهواز- عبیاوی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، بورس و بانک اتاق بازرگانی اهواز گفت: فعالان اقتصادی استان از فرصت به وجود آمده برای بهره‌مندی از بخشودگی جرائم مالیاتی در سال ۱۴۰۱ استفاده کنند.

سیروس عبیاوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ادارات کل امور مالیاتی بنابر اختیار حاصل از مواد ۱۶۷ و ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم (اصلاحیه ۳۱ تیر سال ۱۳۹۴)؛ تقسیط و بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی را در دستور کار دارند.

وی با بیان اینکه این اختیارات با هدف حمایت از فعالان اقتصادی ابلاغ شده است، گفت: به منظور اعمال بخشودگی حداکثری جرایم، مهلت پرداخت بدهی های مالیاتی از تاریخ ۱ فرودین ماه امسال تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۱ تعیین شده است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، بورس و بانک اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: مودیان مالیاتی سال ۱۳۹۴ و قبل از آن با پرداخت بدهی های خود می توانند از بخشودگی ۷۰ درصدی جرایم بهره مند شوند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: حداکثر بخشودگی تعیین شده برای جرایم مالیاتی سال‌های ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به ترتیب ۸۰، ۸۵ و ۹۵ درصد تعیین شده است.

عبیاوی به شرایط بخشودگی جرایم موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم (اصلاحیه ۲۷بهمن سال ۱۳۸۰) اشاره کرد و گفت: برای سال‌های ۱۳۹۴ و قبل از آن در صورت پرداخت بدهی مالیات عملکرد آن سال تا صد درصد به مدیران کل امور مالیاتی تفویض شده است.

وی ادامه داد: مفاد این بخشنامه مانع از اعمال بخشودگی جریمه عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و جریمه تاخیر موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده (مصوب ۱۷ تیرماه ۱۳۸۷) نسبت به مهلت‌های اعلامی نخواهد بود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران همچنین از امکان بهره مندی فعالان اقتصادی از شرایط اقساط بدهی مالیاتی برابر با این بخشنامه اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت یکسال از تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه یا سررسید پرداخت مالیات( سال، دوره مربوطه) به ازای سپری شدن هر ماه، یک ماه از مدت تقسیط کاسته می‌شود تا به حداکثر یکسال برای مالیات‌های مستقیم و شش ماه برای مالیات و عوارض ارزش افزوده برسد.

وی خاطرنشان کرد: حداقل معادل ۲۰ درصد از اصل مالیات و عوارض هر دوره یا سال به صورت نقد در زمان تقسیط باید توسط مودیان پرداخت شود.

بر اساس این گزارش، سازمان امور مالیاتی کشور، تقسیط و بخشودگی جرائم مالیاتی فعالان اقتصادی را به ارائه درخواست مؤدی به همراه مدارک و مستندات مرتبطه منوط کرده است.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha