۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
۱۰۵ کارخانه تحت تملک بانک ها هستند/ ایجاد ۳۰ هزار شغل در گیلان
استاندار گیلان:

۱۰۵ کارخانه تحت تملک بانک ها هستند/ ایجاد ۳۰ هزار شغل در گیلان

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه ۱۰۵ کارخانه و واحد تولیدی تحت تملک بانک ها هستند خواستار مولدسازی این واحدها شد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در دیدار نوروزی با اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره نامگذاری امسال به‌نام تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: در حال حاضر عمده ترین اولویت استان در سال جدید اشتغال زایی است و این مهم در بستر تحقق عینی شعار سال پیگیری خواهد شد.

وی در همین راستا به ایجاد دهکده دانش بنیان در مرکز استان اشاره کرد و افزود: ۷۸ میلیارد تومان برای جذب نیروهای خلاق و شرکت های دانش بنیان اشتغال آفرین، اختصاص یافته و مجوزهای بی نام مرتبط با فعالیت های دانش بنیان نیز برای تسهیل در روند سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده است.

استاندار گیلان ادامه داد: باید شعار محوری امسال با همت همه مسئولان در بخش های مختلف به‌ویژه در منطقه ۳۰ هکتاری اختصاص یافته دهکده دانش بنیان استان، محقق شود.

وی همچنین تلاش برای راه اندازی هرچه سریعتر ۷۰۰ واحد غیرفعال و نیمه فعال صنعتی گیلان را از اولویت های دولت برشمرد و تصریح کرد: تلاش می شود امسال در بستر تعامل، هم افزایی و تشریک مساعی مجموعه دست اندرکاران حاکمیتی، با فعال سازی این واحدها، به ظرفیت اشتغال استان افزوده شود.

عباسی بیان کرد: با توجه برکات سفر رئیس جمهوری و نیز اختیارات تفویض شده دولت به استانداران در سال جدید، در بخش های مختلف از جمله اعتبارات صندوق پیشرفت و عدالت، قطار توسعه استان با کمک و همراهی نمایندگان و تلاش مضاعف مسئولان به طور متوازن در نقاط مختلف گیلان با عنایت به اولویت ها و مشکلات مردم شتاب بهتری خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن فصل زراعی جدید، تدابیر لازم جهت تامین آب زراعی استان را ضروری دانست و افزود: برای پیشگیری از هرگونه محدودیت آب کشاورزی برنامه ریزی لازم صورت گرفته و مدیران این حوزه بایستی آمادگی برای استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود را داشته باشند.

استاندار گیلان یادآور شد: از مجموع ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر پر خیر و برکت رئیس جمهوری به استان، تا کنون یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان به صورت نقدی اختصاص یافته که بی سابقه است.

تکمیل آزادراه قزوین - رشت
عباسی در ادامه از تکمیل آزاد راه قزوین رشت محدوده رودبار
- منجیل و و همچنین راه آهن گیلان در سال جاری خبر داد و گفت: اعتبارات تخصیص یافته به گیلان با توجه به اولویت های احصا شده در بخش های مختلف ازجمله رفع مشکل پسماند، رودخانه های گوهر رود و زرجوب، آبخیزداری و کشاورزی، احیای تالاب انزلی، توسعه اقتصادی و تولید و دیگر بخش های مورد نیاز استان بر اساس آمایش سرزمینی؛ تقسیم عادلانه و نیازسنجی انجام شده هزینه خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه با برنامه ریزی راهبردی صورت گرفته تعهد ایجاد ۳۰ هزار شغل پایدار در گیلان در سال جدید محقق می شود، گفت: همه مدیران دستگاه های اجرایی برای خدمت بی منت به مردم و همچنین عملیاتی کردن شعار سال باید جهادی و انقلابی کار کنند.

وی با برشمردن مزیت ها و برنامه های اجرایی مدیریت کلان استان در راستای رفع موانع تولید گفت: ۱۰۵ واحد تحت تملک بانک‌های استان باید مولد سازی شود و در اختیار سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی قرار گیرد.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha