۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
رشد ۳ برابری گردشگران اروند باید سبب توسعه معیشت مردم شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

رشد ۳ برابری گردشگران اروند باید سبب توسعه معیشت مردم شود

آبادان- موید راد، یک فعال گردشگری گفت: رشد سه برابری گردشگران ورودی به منطقه آزاد اروند باید سبب توسعه معیشت مردم شود و برای مردم ملموس باشد.

جبار موید راد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بررسی‌های میدانی و داده‌های آماری نشان می‌دهد بیش از ۴۳۰ هزار گردشگر از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا هشتم فروردین ماه ۱۴۰۱ از منطقه آزاد اروند(آبادان، خرمشهر و مینوشهر) بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین بازدیدها مربوط به فضاهای آبی، یادمان‌های دفاع مقدس، بازارها، موزه‌های تاریخی و نفت، روستاها و اماکن فرهنگی شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر است.

این فعال گردشگری با بیان اینکه رشد سه برابری گردشگران ورودی به منطقه آزاد اروند باید سبب توسعه معیشت مردم شود، خاطرنشان کرد: باید تاثیرات اقتصادی حضور گردشگران به منطقه برای مردم ملموس باشد.

موید راد با تاکید بر اینکه باید کسب و کارهای گردشگری به مردم آموزش داده شود، افزود: در حوزه گردشگری، منطقه آزاد اروند قطب گردشگری خرید است و نباید گردشگری در این شاخه خلاصه شود بلکه باید به سمت گردشگری روستایی، گردشگری فرهنگی، گردشگری سلامت و ... نیز حرکت شود که تحقق آن فقط در گروی آموزش است.

وی با اشاره به ضرورت رونمایی طرح جامع گردشگری منطقه آزاد اروند، توضیح داد: منطقه آزاد اروند تاکنون یک طرح جامع برای برنامه‌های گردشگری نداشته است و هر چه زمان سپری می‌شود، فرصت‌های اقتصادی گردشگری نیز از بین می‌رود؛ مطالبه داریم سریعتر طرحی که تهیه شده رونمایی و اجرا شود.

این فعال گردشگری تاکید کرد: خواستار استمرار نشست‌های سازمان منطقه آزاد اروند با دانش آموختگان و فعالان واقعی گردشگری هستیم زیرا توسعه بدون توجه به افراد صاحب نظر و بومی منطقه ایجاد نمی‌شود.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha