۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
صنایع‌دستی مهم‌ترین عامل همگرایی فرهنگ و اقتصاد است
معاون وزیر میراث فرهنگی:

صنایع‌دستی مهم‌ترین عامل همگرایی فرهنگ و اقتصاد است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی نماد فرهنگی و تاریخی کشور است و می‌تواند به‌عنوان عامل اصلی همگرایی فرهنگ و اقتصاد نقش‌آفرینی کند.

به‌گزارش بازار، پویا محمودیان گفت: ایران اولین کشور در جهان به‌لحاظ ثبت جهانی ۱۴ شهر و روستا در دنیا مطرح و کشور مدعی و مرجع در حوزه صنایع‌دستی است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان روند تکمیل پرونده شهر ملی تفرشی‌دوزی، افزود: از ۳۰۰ هنرمند صنایع‌دستی در شهرستان تفرش ۱۰۰ نفر به‌صورت آشکار و منحصر در حوزه تفرشی‌دوزی مشغول به کار هستند.

محمودیان صنایع‌دستی را سفیر فرهنگی ایران اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: باید نگاه جدیدی به صنایع‌دستی داشت و به هنرمندان فعال در این حوزه ارج گذاشت و آنان را حمایت کرد.

وی افزود: عمده فعالان تفرشی‌دوز را زنان هنرمند برعهده دارند که با دستان خلاق باعث افتخار آفرینی در داخل و خارج مرزها شده‌اند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز در جلسه اداری تفرش گفت: اکنون انتظار است بازارچه صنایع‌دستی در تفرش ساخته شود و مورد استفاده هنرمندان قرار گیرد و در سطح شهر نیز المان‌هایی از این هنر برای جذب گردشگری به نمایش گذاشته شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با یادآوری نام‌گذاری سال به تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، اظهار داشت: صنایع‌دستی می‌تواند نقش‌آفرین و بسیار تاثیرگذار در سه محور مورد نظر نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری باشد.

محمودیان گفت: شعار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درون‌زایی، برون‌زایی، عدالت‌محوری، فقرزدایی و تمام محورهایی است که در اقتصاد مقاومتی مورد توجه است را در برمی‌گیرد.

وی افزود: اگر شاخص و معیارهای لازم در تفرش فراهم شود می‌تواند مانند ۱۴ شهر که جهانی شده‌اند به شرط همراهی مردم و مسئولان به این جایگاه دست یابد.

او ادامه داد: راه‌اندازی رشته کاردانی تفرشی‌دوزی در دانشگاه نیز جای خوش‌بینی است و این نوید را می‌دهد که تفرش روزی جهانی شود.
شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی بازارچه صنایع‌دستی، بازدید از موزه استاد نصیر، بازدید از شهر زیرزمینی تفرش، بازدید از خانه حکیم نظامی، بازدید از خانه قنبری در بازار تاریخی اراک، بازدید از قلعه و موزه حاج‌وکیل شهر اراک، از دیگر برنامه‌های معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر یک روزه به استان مرکزی بود.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha