۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
ظرفیت تولید ماسک در خراسان رضوی به ۲۰۰ هزار عدد در روز رسید

ظرفیت تولید ماسک در خراسان رضوی به ۲۰۰ هزار عدد در روز رسید

مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک پزشکی توسط واحدهای تولیدی فراهم شده است این در حالی است که امکان تولید روزانه ۵۰۰ هزار ماسک غیرپزشکی نیز در استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از استانداری خراسان رضوی علی رسولیان افزود: هم‌اکنون در استان حدود ۲۰ هزار ماسک n۹۵ روزانه تولید می‌شود که بخش عمده‌ای از آن را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهیم.

وی هم چنین با بیان اینکه ظرفیت تولید الکل در استان تا قبل از شیوع کرونا حدود ۱۲ هزار لیتر بود عنوان کرد: در حال حاضر این ظرفیت تولیدی به بیش از ۲۵ هزار لیتر در روز رسیده است است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی استان و مجموع معین‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه مقابله با کرونا پای کار بودند و تاکنون رقمی نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان به حوزه بهداشت، درمان و پزشکی استان از طرف بخش خصوصی کمک شده‌ است  اذعان کرد: تاکنون ۴۱ ونتیلاتور با کمک بخش خصوصی و ۳۲ وای پد هم خریداری شده که در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۴هم چنین تاکنون تعداد چهار میلیون و ۴۰۰ هزار دستکش نیز در استان مابین دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز درمانی و مراکز عمومی توزیع شده‌ است.

رسولیان با اشاره به ارائه بسته‌های معیشتی نیز افزود: طی چند روز گذشته و در قالب کمیته معیشتی استان نزدیک ۸۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده است، در این راستا تا توزیع ۳۰۰ هزار بسته توافق شده است و طبق آخرین آمار هم ۳۰۰ هزار نفر از افراد نیازمند تقریبا شناسایی شده‌اند.

کد خبر: ۱۴٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha