۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
بازار رمز ارزها سبز پوش شد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

بازار رمز ارزها سبز پوش شد

امروز بازار رمز ارزها سبز پوش بود. ارزش هر بیت کوین به بیش از ۴۶ هزار دلار رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: افزایش ارزش رمز ارزها در روزهای اخیر یکی از مهمترین خبرهای رسانه ها بود. بازاری که در هفته های گذشته به دلیل تنشهای روسیه و اوکراین و تلاش دولتها برای قانونگذاری و افزایش نظارت با افت ارزش روبرو شده بود حال در مسیر رشد قرار گرفته است.

امروز ارزش هر بیت کوین به بالغ بر ۴۶ هزار دلار رسید. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته قیمت هر بیت کوین ۴.۴۰ درصد رشد کرد در حالیکه نرخ رشد ارزش اتریوم در همین بازه زمانی حدود ۵ درصد بود. کوین دسک قیمت هر اتریوم را برابر با ۳۲۷۷ دلار اعلام کرد و نوشت: «بازار رمز ارزها سبز پوش است. اغلب رمز ارزهای مهم با افزایش تقاضا روبرو شدند و همین مساله زمینه را برای افزایش قیمت آنها فراهم کرد. ارزش هر رمز ارز XRP برابر با ۸۵ سنت بود که ۲.۷ درصد نسبت به قبل افزایش یافت و ارزش هر دوج کوین ۱۴ سنت است که بیش از ۶ درصد نسبت به روز قبل افزایش یافته است.»

در این روز خبرهای مهمی در بازار به چشم می خورد از جمله اینکه خرید رمز ارزها به عنوان ذخیره ارزی در کشورهای صنعتی آغاز شده است. این سیاست باعث می شود تا بازار به ثبات بیشتری برسد و نوسان های زیاد در ارزش رمز ارز مشاهده نشود. البته باید در نظر داشت که اطلاعات جزیی تری در مورد اینکه کدام یک از دولتهای غربی وارد این بازار شده است و دلیل این سیاست چه بود ارایه نشده است ولی می توان این طور ارزیابی کرد که به تدریج رمز ارزها در بازار پذیرفته شده اند و احتمال تقویت جایگاه آنها وجود دارد.

از طرف دیگر خبرهایی مبنی بر دریافت اطلاعات افراد خریدار یا فروشنده بیت کوین توسط شرکت کوین بیس منتشر شده است. بر مبنای این خبر خریداران و فروشندگان رمز ارز از کشورهای کانادا و سنگاپور و ژاپن مدعی شدند در جریان مبادلات اطلاعات کاملی را به شرکت کوین بیس داده اند.

در صورت تایید این خبر می توان این طور برداشت کرد که تلاش دولت امریکا برای افزایش نظارت بر مبادلات رمزارزها به نتیجه رسیده است و دستور اجرایی بایدن هم توانسته است تغییراتی در بازار ایجاد کند. کوین دسک در این مورد نوشت: «این قانون برای دریافت اطلاعات مالی از این بازار به منظور اهداف مالیاتی است. در واقع دولتها از شرکتهای فعال در بازار رمز ارز خواسته اند تا اطلاعات کامل مشتریانشان را ارایه دهند و از این طریق فرصت فرار مالیاتی را از بین ببرند.»

نکته دیگری که همواره باعث نگرانی جامعه جهانی بود سطح بالای آلایندگی و انتشار کربن در فرایند استخراج و مبادله رمز ارزها بود.مساله ای که حتی باعث شد تا برای دوره ای کوتاه شرکت تسلا از دریافت بیت کوین برای فروش خودروهای الکتریکی امتناع کند.

اخیرا شرکتهای فعال در این حوزه اعلام کرده اند راه حلی برای ممانعت از انتشار کربن در محیط زیست پیدا کرده اند. آنها مدعی هستند می توانند کربن ایجاد شده در فرایند استخراج و مبادله رمز ارزها را در بلاک چین حفظ کنند و از آسیب رساندن آن به محیط زیست جلوگیری کنند.

با وجود اینکه هنوز جزییاتی در مورد چگونگی انجام این کار منتشر نشده است ولی بازتاب وسیعی در رسانه ها داشته است. نیویورک تایمز در این مورد نوشت: «یکی از مشکلات بازار رمز ارزها سطح بالای آلایندگی بود و اگر این مشکل برطرف شود، مانع بزرگی در مسیر توسعه بازار از بین رفته است. باید اطلاعات دقیق تری در مورد این راه حل ارایه شود ولی توجه فعالان این صنعت به مساله انتشار کربن و میزان آلایندگی آن مساله ای بسیار امیدوارکننده است.»

کد خبر: ۱۴۲٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha